مزیت سمعک برای کم شنوایی

| Super User

سَمعَک وسیله‌ای است برای کمک به افرادی که از قدرت شنوایی کامل برخوردار نیستند . سمعک توسط شنوایی شناس تجویز و تنظیم می‌شود . سمعک وسیله‌ای برای تقویت صداها برای افراد دچار کم شنوایی (از حدود ملایم تا عمیق) می‌باشد. سمعک برای افراد دارای شنوایی طبیعی و یا ناشنوایان مناسب نیست .

سمعک از سه قسمت اصلی میکروفون ، مدار پردازنده و بلندگو (رسیور) تشکیل شده است . البته اجزای دیگری همچون ولوم صدا ، کلید برنامه ، هوک و ... نیز در سمعک‌هایی موجود می‌باشد که جزو ابزار جانبی سمعک به شمار می‌رود . سمعک‌ها را می‌توان از چندین لحاظ طبیق بندی کرد که مهمترین آنها شکل ظاهری و نوع پردازش سمعک می‌باشد .

سمعک اصواتی را که وارد گوش می شوند را از طریق میکروفن خود دریافت می کند و آنها را مطابق با میزان و نوع افت شنوایی فرد پردازش کرده و سپس صدای پردازش شده و تقویت شده را به داخل گوش هدایت می کند . تمامی این مراحل بطور آنی انجام می گیرد . هر سمعک یک میکروفن ، پردازشگر ، تقویت کننده ، باتری و رسیور دارد .

سمعک پشت گوشی (BTE)



سمعک پشت گوشی ، سمعکی دو تکه است . قسمت میکروفون ، رسیور و اجزای الکترونیک در یک قسمت و در پشت گوش قرار می گیرند . و قسمت دیگر قالب گوش است که توسط شنوایی شناس و با توجه فرم گوش بیمار تهیه می شود . در سمعک پشت گوشی ، صدا از طریق قالب سفارشی به گوش می رسد . سمعک پشت گوشی برای همه افت های شنوایی کاربرد دارند و تقریبا پرفروش ترین سمعک ها می باشند . این سمعک بهترین سمعک برای کودکان زیر ۶ تا ۷ سال می باشد .

سمعک های داخل گوشی (ITE) :

سمعک های داخل گوشی ، در داخل گوش قرار می گیرند و دیدن آن سخت تر است . در اصل مهمترین مزیت انواع سمعک داخل گوشی همین است . انواع سمعک های داخل گوشی ، به صورت سفارشی بر اساس قالب اولیه گرفته شده از گوش بیمار ساخته می شوند . با توجه به رنگ پوست ، سمعک های داخل گوشی رنگ بندی های متفاوتی دارند و اندازه آن ها از کوچک تا بزرگ است .

 

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما