آزمون اپتوکنیتیک

| Super User

آزمون اپتوکنیتیک ، این ازمون نیستاگموس ایجاد شده که بدنبال  تماشای مکرر حرکت محرکات در میدان بینایی رخ می دهدرا بررسی می کند . این ازمون مشابهت دارد به نگریستن به ماشین های واقع روی یک قطار متحرک مشابهت دارد زیرا محرک های استفاده شده بطور پیوسته و ثابت و به شکل نوار هایی در حال حرکت می باشند .



برای ازمون دقیق واقعی سیستم تعقیبی اپتوکنیتیک , میدان بینایی حداقل باید در حد 80% پر شده باشد . که این امر در هنگام استفاده از light.bar عملی نیست . بنابرین ازمون اپتوکنیتیک فقط از طریق انعکاس محرکات بروی صفحه ی بزرگ یا محرکات نشان داده شده توسط ویدئو پروژکتورامکان پذیر است .


نحوه انجام آزمون:



برای انجام این ازمون نحوه ی نشستن بیمار به همان طریق ازمون های قبلی می باشد .

محرکات بصورت افقی و به مدت 20 ثانیه از راست به چپ و سپس 20 ثانیه از چپ به راست حرکت می کند . محرکات در هر جهتی که ارائه می شوند یک بار با سرعت اهسته(20 درجه در هر ثانیه)ویکبار با سرعت زیاد (40 درجه در هر ثانیه)ارائه می شود .

محرکات ممکن است به صورت عمودی و با حرکات از پایین به بالا به مدت 20 ثانیه و سپس بالا به پایین به مدت 20 ثانیه ارائه شوند . بدلیل اینکه اکثر مطالعات پاتولوژی خاصی را نشان نداده اند قسمت اپتوکنیتیک عمودی معمولا حذف می گردد .


نتایج ازمون اپتوکنیتیک:



نتایج ازمون اپتوکنیتیک از نظر قرینه بودن در هر جهت از تعقیب انالیز می گردد اگر حالت غیر قرینگی (asymmetry )مشاهده شود , نتایج غیر طبیعی تلقی می گردد .

و اگر محرکات در جهت جبران نشده حرکت کند  ویا ضعف یکطرفه وستیبولار داشته باشیم غیر قرینگی نشان داده شده نشانگر پاتولوژی CNS است (پاتولوژی محیطی است) .

عدم تقارن مشاهده شده  بدلیل تجمع محرکات وستیبولار وبینایی در هسته های وستیبلار  (اولین مکان برای جبران مرکزی) می باشد .

*حرکت در جهت عمودی به صورت پایین به بالا ممکن است به واسطه ی پلک زدن دچار الودگی می گردد .

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما