آزمون DYNAMIC.VISUAL.ACUITY

| Super User

 

بیمارانی با اختلال عملکرد و ستیبولار  که بدنبال یک اتفاق حاد وستیبولی هنوز جبران در ان ها صورت نگرفته است , معمولا gaze غیر ثابت در حین حرکت فعال سر گزارش می کنند . به این حالت oscillopsia گویند .



بیمارانی با اختلال وستیبولار یکطرفه یا دو طرفه , در تست های اندازه گیری oscillopsia نقص عملکرد VOR را نشان می دهند . در این بیماران انجام کارهای ساده ای مثل خواندن علائم هنگام راه رفتن و یا رانندگی دشوار می باشد .

تست های (DVA)متعددی برای ارزیابی تاثیر عملکرد VORاسیب دیده در دسترس می باشد .

این تست ها از  طریق مقایسه ی مدت بینایی پایه که در وضعیت بدون حرکت سر ثبت شده است با DVAهنگام حرکت سر در سطح عمودی یا افقی ,  امتیاز دهی می شود , بیمارانی با عملکرد نرمال VOR  در چنین شرایطی اسیب چندانی در حدت بینایی شان وارد نمی شود هر چند در بیمارانی با اختلال عملکرد جبران نشده VORهنگام حرکت سر افت در حدت بینایی نسبت به خط پایه خواهند داشت .

اگر چه امتیاز دهی در بین تست ها یکسان می باشد , اما یکسری متغیر در ازمون ها وجود دارد . برای مثال ممکن است از بیمار خواسته شود که حروف را از روی جدول snellen چشمی بخواند یا محرکات ارائه شده بروی صفحه ی کامپیوتر را بخواند و یا حتی اتو تایپ e را بخواند .

برخی ازمونگر ها از treadmill  برای فراهم اوردن حرکت طبیعی سر برای شرایط دینامیک استفاده می کنند . در حالیکه برخی دیگراز حرکت سر به شیوه ی دلخواه خود , یا بدون تون حد شنوایی استفاده می کنند .

برخی محققین از حس گر سرعت برای کنترل حرکت سر استفاده می کنند و تست را به حرکاتی که در محدوده ی VORصورت گیرد محدود نموده اند .
 مزایا و معایب  DVA:

این تست بررسی کننده ی وجود اختلال در VORمی باشد و اطلاعاتی در رابطه با اینکه کدام جهت حرکت سر مشکل ساز است ارائه می کند .

نتایج مرتبط با نشانه هایی است که از طریق بیمار گزارش شده است و یک ارزیابی عملکردی برای مشخص نمودن بیمارانی که از درمان توانبخشی وستیبول (VRT)سود می برند می باشد , ازمون های قبل و بعد از VRT نشاندهنده ی سودمندی درمان و بهبود VOR می باشد .

یک عیب ازمون DVAاین است که از بیمار خواسته می شود سرش را به طریق خاص حرکت  و در یک سرعت ثابت انرا حفظ کند  برخی از بیمارانی که اختلالات ریتمیک دارند .

در حفظ کردن این وضعیت مشکل دارند در بیمارانی که لنزهای bi-or   trifocal.refractive دارند می بایست هدف بینایی را در میدان بینایی مطلوب در طول تست نگهداریم .

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما