روش تنظیم سمعک | نگهداری از سمعک

| Super User

روش تنظیم سمعک ، در این مقاله قصد داریم شما را با روش و نحوه ی تنظیم سمعک آشنا کنیم . ممکن است افرادی تازه به کم شنوایی مبتلا شده باشند و با روش های تنظیم سمعک آشنایی نداشته باشند با ما در این مقاله همراه باشید .


بعد از تجویز پزشک ، سمعک مطابق با کم شنوایی شخص تنظیم می شود . این نکته را فراموش نکنید که سمعک های موجود امروزه دارای قابلیت های تنظیمی بسیار بالایی هستند و قطعا یک ادیولوژیست ماهر امکانات زیادی برای تنظیم سمعک به شکل مورد پسند شما را می تواند در اختیار شما قرار دهد .
با کلینیک سمعک بهار که دارای تخصص به خصوصی در شنوایی است، دانش و استفاده از مدرن ترین تکنولوژی های جدید دنیا همانند تجهیزات REM در ادامه تجویز، و تنظیم صحیح و علمی وسایل کمک شنوایی قدم بر می دارد .
 
تنظیم سمعک فوق العاده پر اهمیت است زیرا اگر سمعک به روش صحیح به وسیله ادیولوژیست برای شخص کم شنوا تنظیم نشود ، نه تنها هیچ کمکی به او نمی کند بلکه به شنوایی فرد نیز آسیب می رسد . در این مرحله ادیولوژیست با وصل نمودن سمعک به کامپیوتر ، سمعک را مطابق با کم شنوایی فرد تنظیم می کند . در آخر این مرحله طریقه نگهداری و استفاده و تعویض باتری سمعک را به شما آموزش می دهد .
در رابطه با تنظیم سمعک و کیفیت صدای سمعک ، باید بیمار و اطرافیان او مشارکت لازم را با او داشته باشند تا تنظیمات مناسب و دلخواهی بدست بیاید .

شخص کم شنوا باید صبر وتحمل پیشه کند و به نکته هایی توجه کند :

عادت کردن به سمعک:


در بیشتر مواقع دو تا سه هفته طول می کشد تا شخص کم شنوا به صدای سمعک و اصواتی که قبلا برایش قابل شنیدن نبوده ، عادت کند . اول صداهای زمینه و صداهای محیط کمی بلندتر از آنچه واقعیت صدا است شنیده می شوند اما با استمرار استفاده ، عادت پذیری صورت میگیرد که البته در نسل هوشمند سمعک ها این موضوع بسیار کمرنگ شده است .


نکاتی در مورد نگهداری از سمعک:

سمعک را به دور از حرارت و رطوبت نگه داری کنید و حتما پیش از خوابیدن و حمام کردن سمعک خود را از گوش خارج کنید .
اشعه های عکس برداری پزشکی بسیار به سمعک آسیب میرسانند .
باتری های سمعک اگر بلعیده شوند بسیار سمی هستند ، به همین دلیل به دور از دسترسی اطفال نگه داشته شود .
باتری های سمعک را به زمان طولانی درون سمعک نگذارید و حتما آن را از سمعک بیرون بیاورید .
سمعک را بلافاصله بعد از بیرون آوردن از گوش داخل جعبه ی محافظ بگذارید .
در مواقعی که داخل گوش خود درد و یا التهاب احساس کردید ، سریعا سمعک ها را از گوش بیرون آورده و با پزشک معالج خود مشورت کنید .

نکات ضروری برای اطرافیان و خانواده ی شخص کم شنوا:

هرگز داد و فریاد نکنید ، سعی کنید آرام و شمرده صحبت کنید .
در محیط هایی که شلوغ است و صدا زیاد است . سعی کنید به شخص کم شنوا نزدیک شده و با او صحبت کنید .
در مقابل فرد کم شنوا قرار بگیرید و به او اجازه دهید تا از لب خوانی نیز کمک بگیرد .
امکان دارد استفاده مداوم برای افراد کم شنوا بسیار کسل آور و خسته کننده باشد ، به او اجازه ی استراحت نیز بدهید .

سخن پایانی :

در مقاله فوق سعی بر این بود که شما را با نحوه ی تنظیم سمعک آشنا کنیم ، امیدواریم توانسته باشیم مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما