قیمت بهترین سمعک

| Super User

قیمت بهترین سمعک، بر میزان قیمت سمعک، عوامل مختلفی اثر می‌گذارند. میزان کم شنوایی، طرز قرار گیری سمعک(شکل ظاهری)، نوع مدار پردازشی آن، تکنولوژی به کار رفته در سمعک، مارک شرکت سازنده سمعک، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، از جمله عوامل موثر بر قیمت گذاری سمعک هستند. در این مطلب به بررسی قیمت بهترین سمعک می‌پردازیم.


قیمت سمعک


به طور کلی میزان هزینه‌ای که باید برای خرید یک سمعک کنار گذاشت، زیاد است. سمعک‌ها در مقایسه با سایر وسایل الکترونیکی قیمت بسیار بالاتری دارند. عواملی همچون میزان و شدت و نوع کم شنوایی، ظاهر سمعک، تکنولوژی‌های به کار رفته در آن، نوع مدار پردازشی، وسایل جانبی همراه آن، مارک و برند سمعک بر قیمت آن تاثیر مستقیم دارند.
در صورتیکه فرد از هر دو گوش مشکل شنوایی دارد و قصد خریداری سمعک دارد، سمعک‌های دو گوشی برای او مناسب‌تر است. با عدم استفاده از سمعک‌های دو گوشی، بعد از مدتی در گوشی که فاقد سمعک بوده کاهش شنوایی رخ خواهد داد. سمعک‌های یک گوشی ارزان تر هستند.


میزان اثر گذاری شدت و نوع کم شنوایی بر قیمت سمعک


همان طور که واضح است بهترین سمعکی که فرد باید استفاده کند، همان سمعکی است که پزشک برای شخص تجویز می‌کند. با افزایش میزان کم شنوایی، بر قیمت سمعک نیز افزوده می‌گردد. در واقع با به کار گیری تکنولوژی بهتر سبب شده که فرد صداهای اطراف را بهتر و با کیفیت بالاتری بشنود.
بر اساس شدت شنوایی افراد، سه نوع تکنولوژی پایه، معمولی و عالی برای افراد با میزان کاهش شنوایی کم، معمولی و شدید به کار رفته است.
در واقع قیمت سمعکی که پزشک تجویز می‌کند، ممکن است با انتظارات شما همخوانی نداشته باشد. پس برای بهبود عملکرد شنوایی حتما به توصیه پزشک عمل کنید و همان را که تجویز کرده بخرید. در واقع با انتخاب سمعک مناسب به کیفیت زندگی خود کمک بسیاری می‌کنید.


اثر نوع مدار پردازشی بر قیمت سمعک


مدارهای پردازشی متفاوتی در سمعک‌ها به کار گرفته شده که باعث تنوع در قیمت آن‌ها شده است. مدارهای پردازشی سمعک‌ها انواع متفاوتی دارند از جمله:
- سمعک آنالوگ
- سمعک با قابلیت ریختن برنامه
- سمعک دیجیتال
- سمعک وایرلس
- سمعک هوشمند
در واقع با پیشرفته شدن مدار پردازشی سمعک‌ها بر قیمت آن‌ها افزوده می‌گردد. علاوه بر بلندگو و میکروفن، مدار پردازشی نیز از قسمت‌های مهم سمعک به شمار می‌رود.


سمعک آنالوگ


سمعک آنالوگ در مقایسه با سایر سمعک‌ها ارزان تر بوده و جز اولین سمعک‌های الکتریکی به شمار می‌رود. مکانیسم اثر سمعک‌های آنالوگ به این شکل است که با گرفتن امواج صوتی آن‌ها را به امواج الکتریکی تبدیل کرده و موجب ارسال این سیگنال‌ها به قسمت آمپلی فایر می‌گردد.
آمپلی فایر قسمتی است که پردازش سیگنال‌های الکتریکی در آن صورت گرفته و امواج صوتی ایجاد می‌شوند. سمعک آنالوگ از نوع سمعک‌های تک برنامه‌ای محسوب شده و می‌توان به تنظیم ولوم، زیر و بم صدا پرداخت.


سمعک برنامه ریزی


سمعک برنامه ریزی نسبت به سمعک آنالوگ مدار پردازشی بالاتری دارد. این نوع سمعک‌ها دارای چندین برنامه هستند. در واقع به علت همین برنامه‌ها این نوع سمعک‌ها به سمعک‌های برنامه ریزی معروف شده‌اند. این نوع سمعک قیمت متوسطی در مقایسه با نوع آنالوگ و دیجیتال دارد.


سمعک دیجیتال


سمعک دیجیتال توانایی برنامه ریزی به صورت پیشرفته را دارد. از دیگر قابلیت‌های سمعک دیجیتال، توانایی تنظیم آن با کامپیوتر است. در مدار پردازشی این نوع سمعک، تعداد باند و کانال‌های متعدد مشاهده می‌شود. قیمت این نوع سمعک به تعداد باند و کانال بستگی دارد، که با افزایش آن‌ها بر قیمت آن افزوده می‌گردد. این نوع سمعک گرانتر از نوع سمعک برنامه ریزی است.


سمعک هوشمند


سمعک هوشمند توانایی سازگاری با محیط را به شکل خودکار دارد. در واقع این نوع سمعک‌ها از نوع سمعک دیجیتال بوده که پیشرفته تر شده‌اند.
سمعک هوشمند دارای تکنولوژی ردیاب گفتار بوده که توانایی تشخیص صدای گوینده را دارد و بر این صدا متمرکز می‌شود. در واقع تمرکز سبب می‌شود که صدای فرد گوینده واضح‌تر به گوش رسد. قیمت این نوع نسبت به نسل‌های قبل سمعک گرانتر است.


سمعک وایرلس


سمعک وایرلس دارای بهترین تکنولوژی روز است و توانایی شبیه سازی عالی مکانیزم‌های گوش را دارد. این نوع سمعک دارای توانایی ردیابی گفتار بوده و همچنین بین دو سمعک با بلوتوث ارتباط برقرار می‌شود. در نتیجه با استفاده از این نوع سمعک، صدا با بالاترین کیفیت ممکن به گوش فرد می‌رسد. قیمت این نوع سمعک از سایر سمعک‌های گفته شده بیشتر است.


بررسی اثر ظاهری بر قیمت سمعک‌ها


حجم و اندازه و مکان قرار گیری سمعک بر میزان قیمت آن‌ها اثر دارد. سمعک نامرئی در مقایسه با سایر سمعک‌ها ( همچون داخل گوشی، پشت گوشی و سمعک رسیور در کانال) قیمت بسیار بالاتری دارد. یکی از علل قیمت بالای سمعک نامرئی این است که به شدت از نظر ظاهری ظریف بوده و در قسمت انتهای گوش قرار گرفته و به سختی دیده می‌شود.


بررسی اثر تکنولوژی به کار رفته بر قیمت سمعک‌ها


با به کار گیری تکنولوژی‌های پیشرفته در سمعک، قیمت آن بیشتر می‌گردد. از جمله این تکنولوژی‌ها موارد زیر می‌توان نام برد:

- فیلتر کنترل صداهای مزاحم: باعث تمرکز بر گفت و گو شخص گوینده می‌شود.
- بلوتوث یا وایرلس: باعث ارتباط با موبایل و تلویزیون شده و راحتی شنوایی را به دنبال دارد.
- اپلیکشن‌هایی طراحی شده که فرد توانایی کنترل سمعک دارد.
- سمعک‌های برای درمان وزوز گوش ساخته شده است.
- نوعی از سمعک‌ها خاصیت ضد آب دارند که گران‌تر از سایرین هستند.


قیمت سمعک بر حسب کمپانی سازنده


ویدکس، بلتون، فوناک، یونیترون، اتیکن از جمله برندهای معروف ساخت سمعک هستند که قیمت یکسانی دارند.


تاثیر گارانتی بر قیمت سمعک


در هنگام خرید، حتما سمعکی باید انتخاب کرد که گارانتی داشته باشد حتی اگر منجر به پرداخت قیمت بیشتری گردد.


تاثیر لوازم جانبی کمک شنیداری بر قیمت سمعک


در واقع با لوازم کمک شنیداری فرد به راحتی از وسایلی همچون موبایل، تلویزیون و کامپیوتر استفاده می‌کند.


تاثیر خدمات بعد از فروش بر قیمت سمعک


حتما در خرید سمعک باید ارائه خدمات پس از فروش در نظر گرفت زیرا سمعک‌ها مرتبا به تنظیم مجدد نیاز دارند.
همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد، بهترین سمعک برای هر فرد سمعکی است که پزشک تجویز نماید. میزان قیمت سمعک به نوع برند و انتخاب شنوایی سنجی بستگی دارد.
توصیه می‌گردد هرگز به خاطر گران بودن یک سمعک از سمعکی که مناسب شما است، منصرف نشوید. در واقع با خرید یک سمعک خوب به کیفیت زندگی خود کمک فراوانی می‌کنید.


درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما