سمعک شارژی | خرید اینترنتی سمعک شارژی

| Super User

سمعک شارژی ، تنها ویژگی یک سمعک خوب، خوب شنیدن نیست برای اینکه فرد از سمعک خود رضایت کامل داشته باشد علاوه بر شنوایی صحیح موارد دیگری نیز اهمیت دارد. باطری یکی از ویژگی های مهم هر سمعک است. بیماران بسیاری از تعویض مکرر باطری سمعک خود شکایت دارند. این مشکل برای بیمارای که دارای محدودیت های حرکتی یا بینایی هستند بسیار دشوار تر خواهد بود. 

باطری های یکبار مصرف:

تکنولوژی ساخت سمعک در طی سال های اخیر تغییرات بسیاری داشته است. در سال 1996 باطری های جیوه ای منسوخ شدند و با باتری‌های Zinc -airجایگزین آن ها شد. این باطریها طرفداران بسیاری پیدا کردند. این باطری ها اندازه کوچکی دارند و با قدرت بالایی که دارند و حداکثر انرژی با توجه به حجم خود تولید میکنند. این ویژگیها باطری zinc-air را به بهترین باطری برای سمعک تبدیل کرده است.

انرژی زیادی لازم است تا سمعک بتواند برای مدت زمان طولانی کار کند. از آنجا که سمعکهای امروزی دارای تکنولوژی پردازش سیگنال هستند نیاز به انرژی بیشتری دارند. بنابراین اهمیت منبع تامین انرژی دو چندان می شود. فاکتور های بسیاری در عمر مفید باطری نقش دارند. این فاکتور ها عبارت اند از: اندازه سمعک، ساعات استفاده کاربر، نوع افت شنوایی. با توجه به فاکتور های ذکر شده عمر باطریهای zinc-air به طور تقریبی می توان 3 تا 14 روز تعیین کرد. نقطه ضعف این باطری ها قابل شارژ نبودن آن هاست. پس از سپری شدن مدت زمان گفته شده و تمام شدن عمر باطری باید باطری سمعک تعویض شود. 

 

باطری های قابل شارژ 

از آنجا که منبع تغذیه سمعک مانند وسایل الکترونیکی دیگر نیست یافتن باطری قابل شارژی که برای سمعک مناسب باشد کار تقریبا دشواری است. هم اکنون دو نوع باطری قابل شارژ در بازار وجود دارد که میتوان از آنها برای سمعک استفاده کرد.

1. NICHEL-METAL HYDRID (NIMH)

2. SILVER-ZINC(AGZN)

NIMH 

بعضی از برندهای تولید کننده سمعک مانند SIEMENS از این باطری در سمعکهای تولیدی خود استفاده می کنند. این باطریها روی بدنه سمعک نصب میشوند و قابل جدا کردن نیستند. برای شارژ باطری، سمعک را باید 6 ساعت روی شارژر قرار داد. 

هزینه NIMH 

هزینه خرید این سمعک را با هزینه های جانبی مانند: شارژر و هزینه های سالانه خرید باطری باید محاسبه کرد. باطری های NIMH بعد از هر بار شارژ شدن و تخلیه شارژ مقداری از ظرفیت خود را از دست می دهند. با این شرایط هر سال نیاز است که این باطری ها تعویض شوند. البته ظرفیت باطریهای zinc-air از باطریهای قابل شارژ NIMH بیشتر است. زمانی که به تازگی باطریهای NIMH را خریداری می کنید کارکرد خوبی دارند و ظرفیت آن ها برای استفاده روزانه کاملا مناسب است. اما بعد از گذشت یک سال  تقریبا عمر این باطری ها تمام شده و ظرفیت این باطری ها ممکن است به 6 ساعت هم برسد. البته از آنجا که این باطریها قابل شارژ هستند و پس از استفاده دور ریخته نمی شوند با محیط زیست سازگاری بهتری دارند. 

باطری های AGZN

این باطریهای جدیدتر هستند و مدت زمان زیادی نیست که از آن ها به عنوان باطری سمعک استفاده می شود. برند استارکی در برخی از سمعکهای تولیدی خود از این باطری استفاده کرده است. ظرفیت باطری های AGZN  دو برابر باطری های NIMH است. ظرفیت این باطری ها برای استفاده 24 ساعته از سمعک کافی است. اما از آنجا که این باطری ها ولتاژ بالایی دارند، تنها در سمعکهایی که توان کنترل این ولتاژ را داشته باشند قابل استفاده هستند. کنترل کننده ولتاژ سمعک با کاهش ولتاژ باطری باعث می شده عمر باطری کم شود. 

 هزینه باطری های AGZN

قیمت این باطریها بسیار بالا بوده وحدود صد دلار است. با وجود این که این باتری ها قابل شارژ هستند اما گاهی لازم است آنها را تعویض کنید. هزینه خرید این باتری ها با هزینه خرید چند سال باطری های معمولی(zinc-air ) برابری می کند برای شارژ کردن این باتریها باید آنها را از سمعک خارج کرده و برای شارژ قرار داد. از این رو ممکن است برای استفاده توسط سالمندان مناسب نباشند اما مزیت این باطری ها را می توان سازگاری با محیط زیست دانست.

نکاتی برای خرید سمعک

زمانی که قصد خرید سمعک دارید باید به نوع باطری که می خواهید از آن استفاده کنید نیز توجه کنید چرا که برند ها و مدل های مختلف از باطریهای مختلفی استفاده می کنند. باطری های دیگری مانند LI-ION  لیتیوم-یون نیز در بازار وجود دارد که در اکثر وسایل الکترونیکی استفاده می شوند اما این باطری ها با سمعک سازگاری ندارند و نمی توان از آن ها استفاده کرد. از باطری های قابل شارژ تنها برای دو نوع سمعک پشت گوشی و رسیور داخل کانال می توان استفاده کرد. 

 

 

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما