سمعک سیلک | سمعک silk | سمعک جدید سیلک

| Super User

سمعک سیلک ، افردی که کم شنوا هستند از بهترین سمعک استفاده می کنند که می تواند هم  شامل کودکان و هم بزرگسالان شود . اغلب کودکان دیرتر متوجه این مشکل شده و همین ضعف شنوایی در کودکی منجر به اختلالات رفتاری، انزوا طلبی و حتی منجر به عدم یادگیری دروس در مدرسه می شود. در نتیجه بهتر است کودکان و بزرگسالان به پزشک شنوایی شنای مراجعه کرده و شنوایی خود را مورد بررسی قرار دهند. حالا راه حل این مشکل چیست؟ امروزه پزشکان راه های مناسبی برای حل مشکل کم شنوایی پیدا کرده اند و یکی از آنها استفاده از سمعک است.


سمعک وسیله ای است که در انواع و شکل های مختلف وجود دارد و بنابر تجویز متخصص شنوایی و ادیوگرام و همینطور حالت گوش شخص، یک مدل از آن ها انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرد.


چرا بهتر است از سمعک استفاده شود


هر چه سریعتر از مشکل کم شنوایی آگاه شده و از سمعک کمک گرفته شود بهتر است. زیرا استفاده از سمعک در مراحل اولیه کم شنوایی باعث عدم پیشرفت کم شنوایی و کند شدن روند آن می شود. چرا که در اثر پیشرفت مشکل شنوایی شخص صدمات جبران ناپذیری خواهد دید. گاهی شخص در گوش خود صدای وزوز می شنود که استفاده از سمعک این نقص را هم جبران می کند و شخص از آرامش بیشتری برخودار خواهد شد. گاهی هم کم شنوایی سبب از بین رفتن سیناپس ها و رشته های عصبی می شود که استفاده از سمعک مانع این کار می شود. اغلب افراد کم شنوا از اینکه به خوبی صدای تلویزیون را تشخیص نمی دهند ناراحت هستند که استفاده از تکنولوژی سمعک باعث می شود شخص به وضوح صدای تلویزیون را بشنود.


دلیل اینکه بعضی از افراد کم شنوا تمایل به استفاده از سمعک ندارند چیست


بعضی از افراد کم شنوا تمایلی به استفاده از سمعک های پشت گوشی ندارند زیرا آنان نگران هستند که توسط دیگران دیده شود و از زیبایی آن ها کاسته شود. اما برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد. تکنولوژی مدرن همواره در خدمت انسان بوده و سعی در فراهم نمودن آرامش و آسایش انسان داشته است. برای این مشکل هم سمعک نامریی پیشنهاد می شود که کاملا داخل گوش قرار گرفته و توسط دیگران قابل دیدن نیست.


چه نوع سمعکی بهتر است


برای انتخاب سمعک یک مدل خاصی برای همه افراد پیشنهاد نمی شود چرا که سمعک یک وسیله مثل گوشی موبایل و یا تلویزیون نیست که همه به یک اندازه بتوانند از آن استفاده کنند در واقع سمعک وسیله ای پزشکی و یک پروتز می باشد و بر اساس ادیوگرام ( شنوایی سنجی ) که در واقع بیانگر عملکرد حلزون گوش و عصب شنوایی و ساختار روانی استفاده کننده ، نوع کم شنوایی و شکل کانال گوش برای آن فرد تجویز میشود . بهترین کسی که می تواند در انتخاب سمعک به شما کمک کند پزشک ادیولوژیست شماست، بنابراین به او اعتماد کنید و مشاوره بگیرید.


انواع سمعک بر اساس مدار الکتریکی


1. سمعک آنالوگ: روش کار این نوع سمعک تبدیل امواج صوتی به سیگنال الکترونیکی و ارسال آن به آمپلی فایرها، از ویژگیهای آن تنظیم صدا بصورت زیر و بم است.

2. سمعک قابل برنامه ریزی: نوعی سمعک آنالوگ هستند که توسط کامپیوتر تنظیم می شوند و امکان تنظیمات بیشتری نسبت به سمعک آنالوگ دارند.

3. سمعک دیجیتال: امواج صوتی را دریافت کرده به کدهای عددی تبدیل و سپس تقویت می کند این سمعک در فرکانس های مختلف قابل تنظیم است.
انواع سمعک بر اساس محل قرارگرفتن در گوش

1. سمعک پشت گوشی: مناسب برای تمام گروه های سنی از کم شنوای خفیف تا شدید، خصوصا برای کودکان مناسب تر است. این نوع سمعک در صورت استفاده در مراحل اولیه باعث بهبود شنوایی می شود.

2. سمعک داخل کانال گوش: این نوع سمعک کوچکتر است، در ابتدای کانال گوش قرار گرفته و برای کم شنوایی های خفیف تا متوسط مناسب است.


3. سمعک نامرئی: اجزاء این نوع سمعک یک تکه بوده، کاملا درون مجرای گوش قرار گرفته و این نوع سمعک برای افت شنوائی تا حد متوسط مود استفاده قرار می گیرد و در تکنولوژی‌های اخیر تا افت‌های شدید راهم پوشش میدهد.


4. سمعک جدید silk


سمعک جدید سیلک ( silk ) چه نوع سمعکی است و چه کاربردهایی دارد؟


سمعک جدید سیلک (silk) از جدیدترین تکنولوژی های سمعک در دنیای مدرن است که کاربرد های منحصر به خود را دارد. اگر شما جزو افرادی هستید که از دیده شدن سمعک نگران هستید براحتی می توانید از این نوع سمعک استفاده کنید، چرا که هیچکس سمعک شما را نخواهد دید. سمعک سیلک(silk) از لحاظ سایز جزو کوچکترین سمعک های روز می باشد که حتی شما در همان لحظه ی خرید می توانید با کمک سر سیلیکونی نرم آن را براحتی در گوش خود قرار دهید. سمعک سیلک(silk) در حال حاضر تنها سمعکی در بازار است که هم ظاهری کوچک و مناسب داشته و هم سرعت استفاده و قرار گیری آن در گوش بسیار سریع و راحت است.


کیفیت صدا در سمعک سیلک(silk) در چه حدی است ؟


شما ممکن است در محیطی باشید که نویز محیط شما را آزار می دهد، و هنگام مکالمه با دیگران دچار مشکل شوید، سمعک سیلک در چنین شریطی تمام نویزها را برطرف کرده و صدایی کاملا طبیعی در اختیار شما می گذارد که البته باید عنوان کرد در تمام برندها امروزه سمعکها نویز محیط را مدیریت می‌کنند .


استفاده از سمعک سیلک(silk) در هنگام تماس تلفنی


استفاده از سمعک سیلک(silk) در هنگام تماس تلفنی که با کنترل لمسی (touch control) تنظیم می شود و صدا به هر دو گوش شما منتقل می شود و باعث درک بهتر کلمات می شود. باکمک این سمعک شما امکان شنیدن صدای طبیعی موزیک و تماس های تلفنی را خواهید داشت. حتی می توانید از هدفون نیز استفاده کنید. استفاده از سمعک سیلک به قدری راحت و دلچسب است که شما وجود سمعک در داخل کانال گوش خود را فراموش می کنید.


ویژگیهای خاص سمعک سیلک(silk)


سمعک سیلک(silk) از لحاظ سایز کوچک و از لحاظ کیفیت صدا طبیعی ترین صدا را به شما هدیه می دهد. از طرفی شما خودتان می توانید بصورت بی سیم تنظیمات سمعک خود را انجام داده و به طور کامل کنترل کنید.


سمعک سیلک(silk) در محیط های پر سر و صدا


سمعک سیلک(silk) در محیط های پر سر و صدا در کنار شما و برای شما مفید خواهد بود، در چنین محیط هایی می توانید صدایی شفاف و واضح را دریافت کنید. زیرا این سمعک تمام نویزها را برطرف کرده و مکالمات را با وضوح عالی دریافت می کند و به گوش شما انتقال می دهد.


استفاده از سمعک سیلک(silk) در مراکز خرید


شما ممکن است در مراکز خرید، مجالس و یا مراکز تفریحی قرار بگیرید که سر و صدا مانع شنیدن صدای مورد نظر شما شود، در این شرایط نیز با تنظیمات دستی سمعک سیلک(silk) شما امکان حذف صدای حواشی و تمرکز روی صدای مورد نظر را خواهید داشت، آن هم با کیفیت و وضوح بسیار عالی و باور نکردنی. 


نتیجه گیری


در این مقاله به تعریف سمعک و انواع آن پرداختیم با هدف اینکه شما به بهترین نحو بتوانید مانند افراد عادی از کیفیت شنوایی به بهترین شکل استفاده کنید، و شما را با جدیدترین تکنولوژی روز یعنی سمعک سیلک (silk) آشنا کردیم، با این امید که مطالب فوق سودمند واقع شود مقاله را به پایان می رسانیم.

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما