سمعک | انواع سمعک | قیمت سمعک | بهترین سمعک | سمعک هوشمند

| Super User

سمعک یکی از نیازهای اصلی کم شنوایان یعنی شنیدن را تامین می کند . انسان 70 درصد زمان بیداری خود را مشغول ارتباط با دیگران است و شنیدن بیشترین سهم را در این زمان دارد . علم با توجه به نیاز بشر پیشرفت کرده و سمعک نیز در این راه تغییرات زیادی پیدا کرده و برای هر شخص کم شنوایی با هر شرایطی ، مدلی مناسب وجود دارد .

 

سمعک چیست ؟

سمعک نوعی تقویت کننده ی الکترونیکی است که در گوش جا می گیرد . این وسیله به شنوایی بهتر افراد کم شنوا و درک گفتاری بیشتر آن ها کمک می کند . سمعک امواج صوتی را دریافت کرده ، آن را بر اساس شدت افت شنوایی شخص کم شنوا پردازش می کند و سپس به گوش کاربر می فرستند . البته این پردازش زمان بسیار کمی طول می کشد و کاربر متوجه هیچ تاخیری در رسیدن صدا نخواهد شد . سمعک را می توان از نظر ظاهری ، از نظر تکنولوژی مدار پردازشی و از نظر برند کمپانی سازنده به دسته های مختلفی تقسیم کرد .

 

ضرورت استفاده از سمعک مناسب برای کم شنوایان

مزیت سمعک برای کم شنوایی برای افراد کم شنوا بسیار اند . اگر شخص کم شنوا از سمعک مناسب استفاده نکند ، ممکن است نه تنها شنوایی اش بهبود نیابد ، بلکه دچار افت شنوایی شدید تر و حتی ناشنوایی شود . از این جهت تجویز سمعک  مناسب هر شخص خیلی مهم است . اگر شخص کم شنوا از سمعک استفاده نکند یا سمعک مناسبی نداشته باشد ، منزوی شده و نمی تواند نیازهایش را در جامعه به خوبی برطرف کند . از این رو ممکن است شخص از اجتماع دوری کرده و دچار افسردگی با شدت های مختلف شود . برای مشاوره ی رایگان در مورد استفاده از سمعک ، سمعک قسطی و مسائل مربوط به آن می توانید با مشاورین کلینیک شنوایی بهار تماس بگیرید .

 

آیا سمعک برای ناشنوایان کاربردی ندارد ؟

این تصور برای عموم وجود دارد که سمعک شنوایی را تقویت می کند ، پس سمعک برای گوشی که ناشنواست نوشدارو پس از مرگ سهراب است . فقط نیمی از این تصور درست است ! اگر شخص یک گوش شنوا ( چه کم شنوا ) داشته باشد ، می تواند سمعک های دارای سیستم کراس ( CROS )  را به روی گوش ناشنوا نصب کرده تا صدای اطراف را به سرعت ( بدون هیچ تاخیری ) به گوش سالم منتقل کرده و برای شخصی که شنوایی دو طرفه دارد ، حس شنوایی با دو گوش را فراهم کند .

 

انواع سمعک از نظر تکنولوژی


1- سمعک آنالوگ ( analog ) :

سمعک آنالوگ ، این سمعک ها از اولین سمعک های الکترونیکی موجود در بازار اند . این سمعک ها دارای قابلیت هایی نظیر تنظیم ولوم و کنترل زیر و بم  آن است . سمعک های آنالوگ فقط یک برنامه را به روی خود می پذیرند .


2- سمعک قابل برنامه ریزی (programmable  ) :

سمعک قابل برنامه ریزی همان سمعک های آنالوگ است با دو پله پیشرفت ، پله ی اول قابلیت برنامه ریزی با کامپیوتر و پله ی دوم قابلیت پذیرش بیش از  یک برنامه .


3- سمعک دیجیتال ( digital ) :

سمعک دیجیتال ، این سمعک ها همان سمعک های قابل برنامه ریزی اند که علاوه بر اجزای اصلی سمعک قابل برنامه ریزی دارای مدارات پردازشی نیز هستند . وجود تعداد بیشتر کانال و باند در این سمعک ها قابلیت تنظیم دقیق تر سمعک را برای ادیولوژیست فراهم می کند و به این ترتیب کاربر بهتر و واضح تر خواهد شنید .


4- سمعک هوشمند ( Inteligent ) :

سمعک هوشمند از نسل سمعک های دیجیتال است . این سمعک تمام قابلیت های سمعک دیجیتال را داشته و به علاوه ی آن می تواند به صورت خودکار در محیط های مختلف صوتی تنظیم شوند و همچنین با برخورداری از سیستم رد یاب گفتار می توانند صدای گوینده را تشخیص داده ، روی آن تمرکز و تقویتش کرده و همچنین صداهای مزاحم را حذف و یا کنترل می کند . سمعک های بلوتوث دار نیز از این دسته می باشند .

 

انواع سمعک ها از نظر ظاهری

1. سمعک های داخل گوشی (ITE ) :

سمعک های داخل گوش ، ITE مخفف عبارت In The Ear به معنای داخل گوش است . برای ساخت این سمعک ها لازم است از گوش کاربر قالبگیری دقیقی شود . این سمعک ها نیز بر اساس اندازه و جای گیری شان در گوش به دسته های مختلفی تقسیم می شوند . به طور کلی سمعک های داخل گوشی برای کودکان مناسب نیستند چون این سمعک ها از قالبگیری کانال گوش ساخته می شوند و کانال گوش کودکان در حال رشد است و دائما بزرگ می شود . به همین دلیل این ممکن است سمعک درست درجای خودش قرار نگرفته و لق بزند همچنین ممکن است سمعک فیدبک کند و موجب آزار کاربر شود .

• مزایای سمعک های داخل گوشی :

1- سمعک های داخل گوش آسان در گوش نصب می شوند .
2- بسمعک های داخل گوش عد از نصب کاربر احساس پر شدگی گوش نمی کند .
3- سمعک های داخل گوش آپشن هایی مانند تله کویل ، کنترل صدا و میکروفون دایرکشنال را به راحتی می پذیرد .
4- سمعک های داخل گوش می تواند برای افت شنوایی ملایم تا شدید تجویز شود .

معایب سمعک داخل گوش

1- سمعک های داخل گوش به رطوبت حساس اند .
2- سمعک های داخل گوش به دلیل حجم زیاد ، راحت دیده می شوند .


• سمعک های داخل کانال :

سمعک داخل کانال کاملا نامرئی (IIC  ) :

مزایای سمعک های داخل کانال کاملا نامرئی :

1- سمعک های داخل کانال کاملا نامرئی بعد از نصب اصلا دیده نمی شوند .
2- سمعک های داخل کانال کاملا نامرئی به اقتضای جایگاهشان در گوش از وزش باد در امان اند .

معایب سمعک های داخل کانال کاملا نامرئی :

1- سمعک های داخل کانال کاملا نامرئی مناسب برای افت شنوایی ملایم تا متوسط
2- سمعک های داخل کانال کاملا نامرئی نسبت به انواع دیگر سمعک نمی توانند خیلی پیشرفته باشند .
3- سمعک های داخل کانال کاملا نامرئی آسیب پذیر در برابر ترشحات گوش و رطوبت


سمعک داخل کانال تقریبا نامرئی (CIC ) :

مزایای سمعک های داخل کانال تقریبا نامرئی :

1- سمعک های داخل کانال تقریبا نامرئی دید خیلی کم از اکثر زوایا

2- سمعک های داخل کانال تقریبا نامرئی امکانات بیشتر نسبت به سمعک نامرئی به دلیل حجم بیشتر

معایب سمعک های داخل کانال تقریبا نامرئی :

 

1- معایب سمعک های داخل کانال تقریبا نامرئی مناسب برای افت شنوایی ملایم تا متوسط

2- معایب سمعک های داخل کانال تقریبا نامرئی این سمعک ها در برخی زوایا دیده می شوند 


برای اطلاع از قیمت سمعک نامرئی با مشاوران ما تماس بگیرید .

 

2.سمعک پشت گوشی (BTE ) :

این سمعک ها از معروف ترین انواع سمعک هستند . مکانیزم سمعک پشت گوشی به این شکل است که نگهدارنده ی آن مانند حلقه پشت گوش و رسیور آن داخل گوش قرار می گیرد .

انواع سمعک پشت گوشی

- سمعک پشت گوشی یا BTE ( Behind-The-Ear )
- سمعک رسیور در گوش یا  RITE ( Receiver In The Ear )
- سمعک رسیور در کانال یا RITC  یا RIC ( Recciver In The Canal )
- سمعک تکنولوژی رسیور در کانال یا  CRT ( Canal Receiver Technology )


مزایای سمعک پشت گوشی

1- این سمعک برای همه گروه های سنی به خصوص کودکان مناسب است .
2- راحت نصب می شود .
3- برای افت شنوایی های ملایم تا شدید مناسب است .
4- مدل نامرئی آن به راحتی دیده نمی شود .
5- می توان با آن به راحتی از تلفن استفاده کرد .

معایب سمعک پشت گوشی

1- رسیور آن به رطوبت طولانی و شدید حساس است .
2- در فرکانس های پایین خوب عمل نمی کند .
3- تقویت صدای متوسطی دارد .

 

3. سمعک جیبی ( BW ) :

سمعک جیبی ، ظاهر این سمعک مانند mp3 player است که به هندزفری متصل است . میکروفون و تقویت کننده ی این سمعک درون ساختار جعبه ای قرار می گیرد و بلندگوی آن با سیم به محفظه متصل است . استفاده از این سمعک ها چندان رایج نیست مگر برای کم شنوایی های خیلی شدید که به تقویت کننده های بسیار قدرتمند نیاز است .

مزایا سمعک جیبی :

1- به دلیل حجم زیادی که دارد آپشن ها و ابزار های قدرتمندی را می پذیرد .
2- برای افت شنوایی های بسیار شدید هم مناسب می باشد .

معایب سمعک جیبی :


1- استفاده از این سمعک ها آسان نیست .
2- کاربر با این سمعک احساس راحتی نمی کند .

 

4. سمعک عینکی

سمعک عینکی ، تمام اجزای این سمعک ها درون دسته ی عینک جا داده می شوند . این سمعک ها برای افرادی که مشکلات دیگری به جز کم شنوایی مانند عفونت گوش و ترشحات قارچی دارند یا سابقه ی جراحی در گوش داشته اند بسیار مناسب است . برای اطلاع از قیمت سمعک عینکی با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید .

 

انواع سمعک از نظر برند شرکت سازنده

اکثر کمپانی های تولید کننده ی سمعک کیفیت بالایی دارند و نمی توان گفت کدام برند از دیگری برتر است . اما ممکن است هر برندی نقاط قوت یا ضعفی نسبت به دیگری داشته باشد . برندهای سمعک عبارتند از قیمت سمعک زیمنس ، سمعک ویدکس ، سمعک اتیکن ، سمعک فوناک ، سمعک یونیترون ، سمعک استارکی ، سمعک بلتون ، سمعک ریساند، سمعک ادیوسرویس، سمعک هانستون، سمعک اینترتون ، سمعک سونیک، سمعک رکستون،سمعک برنافن .

 

بهترین سمعک

در حقیقت پیدا کردن بهترین سمعک کاری نیست که شما انجام دهید . ادیولوژیست با تعیین درجه ی کم شنوایی شما و شرایط زندگی و سنی شما ، بهترین سمعکی که می توانید داشته باشید را برایتان تجویز می کند . این که بخواهیم یک برند را با برند دیگری مقایسه کنیم اصلا کار درستی نیست ، چرا که کمپانی های تولید کننده ی محصولات شنوایی همه عالی هستند و رقابت تنگاتنگی با یک دیگر دارند و هیچ برتری میان آن ها تعریف شده نیست . به طور کلی بهترین سمعک ، برای هر شخص به صورت جداگانه تعریف می شود . مثلا برای یک مجری که دچار کم شنوایی ملایمی شده و نمی خواهد کسی این موضوع را بداند ، همچنین ساختار کانال گوش مناسبی دارد ، بهترین انتخاب سمعک داخل کانال نامرئی است اما برای کودکی که کم شنوایی مادرزادی دارد و دچار ترشحات قارچی کانال گوش است ، سمعک نامرئی داخل کانال اصلا انتخاب مناسبی نیست .

 

قیمت سمعک

قیمت سمعک ، روزانه مراجعان زیادی از ما سوال می کنند ؛ قیمت سمعک ارزان چند است ؟ قیمت سمعک معمولی یا قیمت سمعک خوب چند است ؟ این سوالات بی جواب ترین سوالات تاریخ سمعک اند . زمانی که تعریف بهترین سمعک برای هر شخص متفاوت است پس تعریف هرکدام از این عبارات خوب ، ارزان و معمولی نیز برای او تفاوت خواهد داشت . جدا از این بحث ، هزینه ای که برای خرید سمعک می پردازید را به هیچ عنوان هدر رفته تصور نکنید ! سمعک زندگی کم شنوایان را بهبود می بخشد و هرچه سمعک بهتر باشد ، زندگی برای او بهتر می شود . یادمان نرود ما پول را برای زندگی بهتر می خواهیم ! اگر هنوز هم نگران تامین هزینه ی خرید سمعک خودتان هستید ، می توانید از قابلیت فروش اقساطی سمعک در کلینیک سمعک بهار استفاده کنید . ما هزینه ی سمعک را به صورت اقساط از شما دریافت می کنیم تا بی هیچ نگرانی بهترین سمعک خودتان را خریداری نمایید .

 

تعرفه بیمه سمعک

بیمه های زیر مبالغی را به عنوان کمک هزینه ی خرید سمعک به کم شنوایان تحت پوشش خود می پردازند ؛
بیمه تامین اجتماعی ، بیمه بانک سپه ، بیمه بانک مرکزی ، بیمه بانک تجارت ، بیمه بانک ملی ، بیمه بانک ملت ، بیمه بانک تجارت ، بیمه بانک صادرات ، بیمه بانک کشاورزی ، بیمه صدا و سیما ، بیمه شرکت نفت ، بیمه ایران ( طبق قرارداد ) ، بیمه آسیا ، بیمه البرز ، بیمه نظام آسایش ، بیمه میهن و بیمه پارسیان .
برای کودکان زیر شش سال ، هزینه ی دو عدد سمعک تامین می شود و این مبلغ بسته به نوع بیمه بین سه تا ده سال یک بار پرداخت می شود .
برای اطلاع از مبلغ دقیقی که بیمه ها برای تهیه ی سمعک متقبل می شوند ، با مشاورین ما تماس بگیرید .

 

چرا کلینیک شنوایی و تعادل بهار ؟

کلینیک شنوایی و تعادل بهار با ارائه ی جدید ترین و متنوع ترین سمعک ها به مراجعین و همچنین قابلیت فروش به صورت اقساط سمعک ، ویزیت در منزل ، مشاوره ی رایگان با در نظر گرفتن تمامی جنبه های زندگی شخص ، باعث شده مراجعین کلینیک سمعک بهار به ما اعتماد کرده و تعیین سطح کیفی زندگیشان را به دست متخصصین ما بسپارند . ما تمام تلاشمان را می کنیم تا کم شنوایان کمتر از این دنیای پر سر و صدا آسیب ببینند .

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما