تنظیم سمعک دیجیتال | روش تنظیم سمعک | نحوه تنظیم سمعک

| Super User

تنظیم سمعک دیجیتال ، منظور از تکنولوژی سمعک ، توان و سطح پردازش سمعک و تناسب تنظیمات با میزان و نوع کاهش شنوایی است . هر کدام از سمعك ها با روشی متفاوت با دیگری عمل پردازش روی صدا را انجام می دهند .

تنظیم سمعک دیجیتال

تنظیم سمعک دیجیتال با اتصال سمعک به کامپیوتر و برنامه ریزی آن انجام می شود . در سمعک های دیجیتال ، سیگنال های ورودی در آن ها دیجیتالی می شود . تفاوت سمعک های دیجیتال با نسل های قبل ، مدار پردازشگر دیجیتالی (DSP) است که قدرت آن به تعداد باند و کانال موجود در مدار ، بستگی دارد . تعداد زیاد باند و کانال به ادیولوژیست این اجازه را می دهد که تنظیمات را دقیق تر و برنامه های بیشتری را اجرا کند . به این ترتیب فرد کم شنوا رضایت بیشتری از سمعک خود خواهد داشت . 

سمعک دیجیتال

سمعک دیجیتال علاوه بر این که می تواند صداهای محیطی را از یک دیگر تشخیص دهد , تنظیماتی منحصر به فرد ارائه می دهد زیرا تنظیم سمعک دیجیتال و نحوه ی پردازش صدا بر اساس اطلاعات شنوایی فرد کم شنوا ( میزان و نوع افت شنوایی ) تنظیم می شود . به طور معمول کسی که از سمعک دیجیتال استفاده می کند افت شنوایی اش تشدید نخواهد شد . با سمعک دیجیتال صدا ها همانطور شنیده می شوند که یک فرد دارای شنوایی طبیعی می شنود . علاوه بر این ها سمعک دیجیتال می تواند نویز زمینه را کاهش دهد . از آن جا که قیمت سمعک دیجیتال مناسب میباشد ، بیشتر سمعک هایی که به کاربران عرضه می شوند ، از نوع دیجیتال هستند .

انواع سمعک دیجیتال 

انواع سمعک دیجیتال را بر اساس نحوه قرار گیری به روی گوش ، دسته بندی می کنند :

سمعک عینکی 

سمعک عینکی برای کسانی که مشکل شنوایی و بینایی دارند و همچنین کسانی که به دلیل جراحی در ناحیه گوش نمی توانند از سمعک داخل گوشی و پشت گوشی استفاده کنند ، از سمعک عینکی استفاده می کنند . 

سمعک پشت گوشی ( BTE )

سمعک پشت گوشی همانطور که از نامش پیداست پشت گوش قرار می گیرد . قوی ترین مدارهای پردازنده ی دیجیتال در سمعک های پشت گوشی وجود دارند .

سمعک های داخل گوشی ( ITE )

سمعک های داخل گوشی زیر مجموعه های دیگری دارند که سمعک نامرئی نیز جز آن هاست .

ویژگی های سمعک دیجیتال

ویژگی های سمعک دیجیتال به هدف رساندن صدای واضح تر و با کیفیت تر به گوش مخاطب تعیین می شود . علاوه بر برنامه های دستی دارای برنامه های خودکار شنیداری است . این برنامه ها متناسب با محیط های مختلف شنیداری طراحی می شوند . هرچه تعداد برنامه های شنیداری بیشتر باشد ، رضایت بیمار از سمعک نیز بیش تر خواهد بود .

مدار سمعک دیجیتال

مدار سمعک دیجیتال ، مدار پردازشی دیجیتالی DSP است . قطعات سمعک دیجیتال مانند سمعک آنالوگ متشکل از میکروفون ، تقویت کننده و پردازشگر ، رسیور و باتری است . سمعک دیجیتال دارای میکروفون جهت دار است و می تواند در جهت خاصی تمرکز کند. در سمعک دیجیتال صدا از میکروفون به پردازشگر فرستاده می شود . پردازشگر صوت را آنالیز می کند . و سپس به سمت رسیور فرستاده می شود . رسیور صدای دریافتی را به گوش تحویل می دهد . به این شکل ، صدای اولیه در سمعک پردازش و تقویت می شود . باتری انرژی لازم برای اعمال سمعک را تامین می کند .

قیمت سمعک دیجیتال

قیمت سمعک دیجیتال به عواملی مانند تکنولوژی های به کار رفته در مدار پردازشی ، وضوح و کیفیت صدا ، برند سمعک و... بستگی دارد . سمعک دیجیتال متنوع هستند و سمعک های پشت گوشی تا کاملا درون گوش را در بر می گیرند .

سمعک هوشمند دیجیتال

سمعک هوشمند دیجیتال می تواند بهترین سمعک برای کاربران خود باشد . این سمعک قادر است  بر اساس ویژگی محیط های شنیداری متفاوت به صورت خودکار و بدون اینکه فرد استفاده کننده متوجه شود ، تنظیمات را اعمال می کند . این گروه از سمعک ها به صورت اتوماتیک گفتار را تقویت کرده و نویز زمینه را کنترل و یا حذف می کند .هم چنین سمعك هوشمند در صورتی که به صورت دو گوشی تجویز می شود , بین دوگوشی خود ارتباط برقرار می کند ، بر این اساس کیفیت صدای استریو و کاملا شفاف را برای کاربر خود فراهم می کند . خصوصیت دیگری که تکنولوژی هوشمند دارد این است که اطلاعات محیط های مختلفی  که فرد در آن ها قرار گرفته است را یاد می گیرد و در محیط های شنوایی مشابه اجرا می کند . همچنین سمعک بلوتوث دار ( نوعی سمعک هوشمند ) دارای  قابلیت اتصال وایرلس با وسایل صوتی و ریموت کنترل های مخصوص و همچنین گوشی های تلفن هوشمند ( اندروید و IOS ) می باشند .

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده فرمودید ، نحوه تنظیم سمعک کاری تخصصی است و باید توسط متخصصین انجام گیرد . شما می توانید در این زمینه به صورت رایگان با مشاورین کلینیک شنوایی، تعادل و تجویز سمعک بهار تماس بگیرید . 

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما