نوار گوش

| Super User

نوار گوش ( تست شنوایی یا ادیومتری ) مسیر شنوایی انسان عبارت است از: حرکت صدا از کانال گوش خارجی و سپس عبور از گوش میانی و نهایتا دریافت صدا توسط گوش داخلی. حلزون در گوش داخلی صدا را به جریان الکتریکی تبدیل

و آن را به عصب و مسیر های بالاتر می رساند .

ابتدا باید عنوان کرد که کلمه نوارگوش در واقع یک اصطلاح عامیانه می باشد و در واقع عبارت درست آن تست ارزیابی شنوایی ، ادیومتری یا شنوایی سنجی ( PTA  ) می باشد .


نحوه انجام آن:


ارزیابی شنوایی توسط  دستگاه ادیومتر صورت می گیرد و یک تست سابجکتیو می باشد و بیمار در انجام این تست باید نقش فعال داشته باشد .
ابتدا آزمایش شونده در اتاقک آکوستیک قرار می گیرد و با قرارگیری هدفون برروی گوش به صداهایی  که شامل تن خالص از HZ 125تا KHZ 8 ارائه می گردد پاسخ فعال می دهد .
تن ها معمولا از شدت های بالاتر از آستانه شنوایی ارائه می گردد و فرد تا جایی که قادر به تشخیص صدا است به آن جواب می دهد . جایی که دیگر قادر به شنیدن آن نمی باشد آستانه شنوایی در هر فرکانس می باشد . این آزمون یکی از تست های بسیار قوی با قدرت تشخیص 99% می باشد و در واقع پایه تمامی روند تشخیص کلیه بیماری های گوش اعم از مشکلات گوش میانی ، گوش داخلی ، عصب شنوایی از این ارزیابی آغاز می گردد .


مزیت های تشخیص ادیومتری:

1-    ارزیابی سطح شنوایی
2-    تشخیص بیماری های گوش میانی
3-    تشخیص میزان ضایعات ناشی از کار در محیط های صنعتی
4-    تشخیص و مانیتورینگ بیماری های تعادلی
5-    ارزیابی قبل از تجویز سمعک
6-    مانیتورینگ ضایعات عصب شنوایی
7-    مانیتورینگ عصب شنوایی بعد از مصرف داروهای سمی برای شنوایی
8-    افتراق ضایعات گوش میانی از یکدیگر و بیماریهای گوش میانی از گوش داخلی و عصب شنوایی
9-    و مسائل بسیار تکنیکی دیگر که در این مقاله قابل ارائه نمی باشد .

سخن پایانی :

ارزیابی شنوایی به عنوان اولین و بهترین راه تشخیص مشکلات شنوایی و بیماریهای گوش به همه افراد توصیه میشود و سعی کنیم سالانه این ارزیابی را بویژه برای کودکان خود داشته باشیم .

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما