علل خارش گوش چیست؟ | درمان خارش گوش

| Super User

علل خارش گوش ، خارش گوش می‌تواند علل مختلفی داشته باشد و تنها یک عامل در ایجاد آن دخیل نیست. همانطور که خارش پوست می‌تواند از بیماری های مختلف یا حتی باکتری های بی خطر ایجاد شود.



۶ علت خارش گوش که از بقیه شایع تر هستند در زیر آمده است:


۱- چرک گوش ناکافی:    

                                                                                                                                                                                                         

بله درست شنیدید! همانگونه که چرک زیاد در گوش می‌تواند سبب کاهش شنوایی و انسداد گوش شود، مقدار ناکافی این چرک هم می‌تواند از علل بروز خارش گوش باشد. اجازه ندهید گوشتان خشک بماند.


۲- اگزمای مجرای گوش:



التهابی در گوش که اغلب با واکنش آلرژیک همراه است و می‌تواند در داخل یا اطراف گوش اتفاق بیافتد، اگزمای مجرای گوش یا درماتیت مجرای گوش است. محصولات زیبایی با ایجاد واکنش بین فلزات خاص، می‌توانند سبب اگزمای گوش شوند.


۳- عفونت گوش:



درواقع عفونت گوش می‌تواند هم علت خارش باشد و هم از عوارض آن. در واقع همراه با خارش گوش، عفونت گوش نیز می‌تواند سبب درد بیشتر گوش شود. عفونت گوش در کودکان و شناگران شایع است. از این روست که بیماری به نام گوش شناگران وجود دارد!


۴- بیماری پسوریازیس:



پسوریازیس یک بیماری پوستی است که اغلب در گوش ایجاد نمی‌شود؛ اما ممکن است در داخل یا اطراف گوش ایجاد شده و عامل خارش گوش باشد. همچنین امکان بروز این بیماری در پشت گوش نیز وجود دارد.


۵- آلرژی:



آلرژن های بسیاری وجود دارند که باعث خارش گوش می‌شوند. ورود گرده به گوش یا واکنش گوش به مواد شوینده مانند شامپو از جمله موارد آلرژی زایی بود که باعث خارش می‌شوند. همچنین آسم و سایر بیماری های آلرژی زا در خارش گوش نقش دارند.


۶- رطوبت بیش از حد:



همانگونه که خشکی بیش از حد گوش باعث خارش آن می‌شود، رطوب زیاد نیز دردسر ساز است. قرار گرفتن طولانی مدت گوش در معرض رطوبت، خطر عفونت گوش را افزایش می‌دهد. عفونت گوش نیز باعث خارش آن می‌شود.

سایر علل خارش گوش می‌تواند شامل: استرس، عوارض جانبی داروهای مختلف، گرما یا سرمای شدید باشد. در موارد نادر تر می‌تواند نشانه ای از وضعیت تهدید کننده حیاتی مانند شوک آنفیلاکتیک باشد.


علائم خارش گوش



خارش گوش می‌تواند همراه با علائم دیگری مانند: تب، لرز، سفتی مفصل، زخم در گوش، سردرد، آبریزش بینی، عطسه های مکرر، گلودرد یا عرق کردن ظهور کند. موارد زیر به بیان علائم خارش گوش می‌پردارند:

    اگزما یا زخم در گوش
    احساس حرکت جانور در گوش
    احساس گرفتگی و انسداد گوش
    تورم ناگهانی صورت یا لب ها
    مشکلات تنفسی
    سردرد‌های مخچه ای
    درد ناشی از عفونت گوش
    وزوز گوش
    علائمی که در بالا گفته شد.

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما