بهترین پماد برای خارش گوش

| Super User

بهترین پماد برای خارش گوش ، باید حتما عفونت و خارش گوش را جدی بگیرید. خارش گوش علامت بسیار فراگیری می باشد. اکثر مواقع افراد برای خارش گوش از شی نوک تیز مثل کلید استفاده می کنند

که ممکن است باعث زخم گوش و در نتیجه عفونت گوش شود. البته باید بگوییم که استفاده از شی نوک تیز ممکن است که به کانال و پرده گوش صدمه بزند. خارش گوش می تواند پیش زمینه و نشانه بیماری درشما باشد. همراه ما باشید تا شما را با علل خارش گوش،درمان و بهترین پماد برای خارش گوش آشنا کنیم. 

 

دلایل خارش گوش چیست ؟

گوش ها ممکن است در معرض خارش قرار بگیرند. اگر گوش شما بیش از حد معمول حساس باشد ممکن است بیشتر در معرض خارش قرار بگیرد. همان طور که در قسمت بالا گفتیم خارش گوش بیماری نیست اما می تواند نشانه و یا علائم بیماری باشد. 

خارش گوش می تواند دلایل متعددی داشته باشد که این دلایل عبارتند از:

خشکی پوست گوش

باید گوش به اندازه مناسب جرم تولید کند، اگر گوش شما به اندازه ی کافی جرم تولید نکند، پوست گوش شما خشک شده و خارش شدید ایجاد می کند. جرم گوش حالت روان کننده ای دارد و نبود این جرم باعث ایجاد خارش و یا پوسته پوسته شدن گوش شما می شود. 

حساسیت پوستی گوش

حساسیت پوستی گوش زمانی اتفاق می افتد که پوست اطراف گوش و داخل  گوش دچار خارش و سوزش شود. این وضعیت می تواند نتیجه ی حساسیت باشد. برای مثال حساسیت یا آلرژی به محصولات آرایشی یا فلزات مانند گوشواره می تواند حساسیت پوستی را در گوش شما ایجاد کند.  

عفونت گوش

عفونت گوش می تواند باعث گوش درد و همین طور خارش گوش شود . 

استفاده از سمعک

استفاده زیاد از سمعک  می تواند باعث جمع شدن آب در درون گوش شود یا خود باعث ایجاد یک واکنش حساسیتی شود. سمعک هایی که به درستی متصل نشده باشند هم می تواند  سبب خارش مناطقی از گوش شود.

آلرژی

مواد آلرژی بسیاری وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد خارش در گوش شوند. گرده و گرد و غبار و ورود مواد شوینده به گوش از جمله آلرژی هایی است که ممکن است باعث ایجاد خارش در گوش شود. آسم و بیماری های آلرژی زا نیز می توانند در خارش گوش نقش داشته باشند.

رطوبت بیش از حد

همان طور که در قسمت بالای مقاله گفتیم خشکی پوست مجرای گوش خودش باعث ایجاد خارش گوش شما می شود، رطوبت بیش از حد مجرای گوش نیزهم خود باعث ایجاد خارش در گوش می شود. درحقیقیت قرار گرفتن بیش از حد در محیط رطوبتی مثل استخر، حمام باعث ایجاد عفونت گوش شما می شود و عفونت می تواند خود علت ایجاد خارش در گوش شود.

 

راهکار های مقابله با خارش گوش که دکتر  برای شما در نظر می گیرد:

1) استفاده از پماد آنتی بیوتیک

2) روغن بچه برای نرم کردن پوست

3) ازقطره گوش مخصوص شناگران یا محلول رقیق شده از الکل استفاده کنید. 

4) پماد موضعی استروئید که التهاب را تسکین می دهد مانند کرم هیدروکورتیزون ۱ درصد یا بتامتازون ۰.۱ درصد

5) در برخی موارد ، مانند زمانی که خارش گوش شما با تب یا تخلیه ی خون و چرک از گوش همراه است دکترتان احتمالا آنتی بیوتیک برای از بین بردن عفونت تجویز خواهد کرد.

اگر شما به سختی می توانید برای تمیز کردن گوشتان از یک شی خارجی استفاده نکنید ، بهتر است که با دکتر خود یک برنامه منظم برای تمیز کردن گوشتان تنظیم کنید. این کار باعث می شود هنگام خارج کردن جرم اضافی از گوش آسیب کمتری به آن ناحیه وارد شود.

پیش گیری از عفونت و خارش گوش 

شما می توانید با رعایت نکات ساده بهداشتی  از بروز خارش در گوش جلوگیری کنید.

 از تمیز کردن گوش خود با اشیاء مختلف از جمله گوش پاک کن، توپ های پنبه، دسته کلید، سنجاق سر یا کاغذ خودداری کنید. 

گوش پاک کن نه تنها جرم ها را از گوش خارج نمیکند بلکه باعث هل دادن جرم ها به سمت پرده گوش می شود و از خارج شدن فیزیولوژیک جرم ها جلوگیری به عمل آورده می شود و همچنین گاهی اوقات باعث آسیب به پرده گوش می شود.

حتما بعد از حمام کردن گوش هایتان را خشک کنید و آب اضافی در کانال گوش را با سشوار سرد خشک کنید.

از فرو بردن اشیا به داخل کانال گوشتان جدا خودداری کنید. 

بهتر است که سطح جرم کانال گوش را با شستشو توسط آب در حمام به حداقل برسانید.

 

بهترین پماد برای درمان خارش گوش 

بهتر است که دراین قسمت مقاله راجع به بهترین پماد برای خارش گوش صحبت کنیم. شما می توانید با تجویز پزشک معالج از این دو پماد برای درمان خارش گوشتان استفاده کنید.

1. تریامسینولون ان ان از دسته پماد های پوستی می باشد که برای درمان سوزش و خارش پوست یا عفونت باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرد . این پماد عوارض مصرفی مثل خارش سوزش و ورم پوست را دارد که توصیه می شود حتما قبل از استفاده از این کرم قسمت مورد نظر را اول با آب و صابون بشویید و بعد مصرف کنید . این پماد به زودی اثر کرده و حساسیت و ملتهب شدن پوست شما را از بین می برد. مصرف در بزرگسالان و کودکان باهم فرق دارند. 

 

2. پماد بتامتازون از پماد هایی است که با عملکرد سریع برخی از مشکلات پوستی مثل اگزما یا خارش و سوزش اثر می گذارد. البته توصیه می شود که حتما راجع به مدت زمان مصرف با پزشک معالج مشورت کنید. پماد بتامتازون از آن دسته داروهایی می باشد که برای رفع و درمان التهابات پوستی مثل خشکی، سوزش، خارش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پماد  جزء داروهای کورتیکواستروئید است که توانایی کاهش علایمی مثل خارش و خشکی پوست را دارا می باشد. نحوه مصرف و مقدار پماد بتامتازون بر حسب نوع التهاب و ناراحتی پوستی در افراد مختلف ، باهم فرق دارند. معمولا دربزرگسالان یک تا سه مرتبه در روز و کودکان نیز یک مرتبه در روز از این پماد استفاده می‌کنند. بهتر است که  قبل از مصرف دارو، پوست آسیب دیده  را به خوبی شستشو دهید و خشک کنید. سپس یک لایه نازک از پماد بتامتازون را روی آن قرار دهید  و به آرامی مالش دهید تا جذب  پوستتان شود.

سخن پایانی 

با وجود بیماری های زیاد ناشی از مشکلات کانال گوش و گوش میانی، باید این نکته را درنظر داشته باشیم که هر گونه مشکلی را با پزشک خود در میان بگذارید و از درمان های خودسر پرهیز نمایید .

هدف ما از ارائه این مطالب ، تنها آگاهی شما از مشکلات و بیماری های گوش می‌باشد ، پس از وارد کردن هروسیله ای به درون گوش از قبیل گوش پاک کن ، کلید و …. امتناع نمایید تا از بیماری ها در امان بمانید .

 

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما