75 درصد مبتلایان به وزوزگوش، فشارخون بالا دارند

| Super User

 وزوز گوش مشکل شایعی در پیرگوشی است، 75 درصد مبتلایان به وزوز گوش دارای فشارخون بالا هستند که با درمان پرفشاری خون، این مشکل نیز برطرف می‌شود.




 وزوز گوش، صدای غیرطبیعی است که در گوش یا درون سر درک می‌شود، گفت: این مشکل با منابع خارجی ایجاد کننده صدا ارتباطی ندارند.
وزوز معمولا به صورت صدای زنگ، وزوز یا همهمه احساس می‌شود، صداها می‌تواند حمله‌ای، دائمی، ضربان‌دار یا یکنواخت و یا در بعضی از بیماری‌ها همراه با کاهش شنوایی باشد.
با تاکید بر اینکه هیچ یافته قابل درکی از این صدا توسط پزشک وجود ندارد و شدت آن قابل ارزیابی نیست، علل ایجاد وزوز گوش ناشناخته است اما طبق بعضی نظریه‌ها برخی از اختلالات از جمله آسیب الکتروفیزیولوژیکی در حلزون گوش، عصب هشتم مغزی و یا سیستم عصبی مرکزی می‌توانند جزو علل آن باشند.
بیش از 90 درصد موارد وزوز گوش را ناشی از اختلالات گوش می توان عنوان کرد وجود سرومن در مجرای خارجی گوش از علل ناشایع ایجاد وزوز گوش است و منجر به مبهم شنیده شدن صدا نیز می‌شود. وزوز گوش در این موارد فرکانس پایین داشته، ممکن است متناوب باشد که با پاک کردن مجرا از بین می‌رود.
اوتیت میانی حاد (التهاب گوش میانی) ممکن است منجر به وزوز گوش ضربانی شود،  با بهبودی اوتیت، وزوز گوش نیز از بین می‌رود.
صدمات آکوستیک، تغییرات فشار جوی و ضربات مستقیم به گوش را نیز از عوامل وزوز گوش باید دانست و یادآور شد: در پیرگوشی به طور شایع وزوز مشاهده می‌شود که فرکانس بالایی دارد.
با اشاره به اینکه وزوز گوش در اغلب بیماران اتواسکلروز می‌تواند همراه یا بدون کاهش شنوایی باشد،اتواسکلروز به معنی رشد غیرطبیعی و تدریجی استخوان در گوش میانی است. این رشد مانع عملکرد طبیعی استخوان رکابی (یکی از استخوان‌های گوش میانی) که مسئول انتقال صداست شده و از این طریق سبب کاهش شنوایی مزمن انتقالی می شود.
علل قلبی عروقی را دومین علت شایع وزوز گوش باید دانست تقریبا یک ‌سوم بیماران مبتلا به وزوز شدید گوش یک یا چند اختلال قلبی عروقی دارند. 75 درصد این بیماران دارای فشارخون بالا هستند که در غالب موارد با درمان فشارخون، وزوز گوش آنها نیز رفع می‌شود.
ضربه به سر یکی از علل ایجاد وزوز گوش است
اختلالات نورولوژیک یا تروما (شامل هر نوع شکستگی جمجمه یا آسیب‌های غیرنافذ به سر) در 5 تا 10 درصد موارد منجر به وزوز گوش مشاهده می‌شوند. شکستگی جمجمه می‌تواند وزوز گوش همراه با کاهش شنوایی (معمولا حسی عصبی) نسبت به فرکانس‌های بالا ایجاد کند. در این موارد در صورت از هم گسیختگی استخوانچه‌های گوش، کاهش شنوایی هدایتی نیز دیده می شود. متعاقب آسیب ناشی از تکان‌های شدید سر به عقب و جلو در تصادفات رانندگی، معمولا چند روز تا چند هفته پس از تصادف، وزوز گوش ایجاد می‌شود.
وزوز گوش از عوارض مصرف داروها می تواند باشد
5 تا 10 درصد وزوز گوش ذهنی (مخصوصا بیشتر در افراد مسن) ناشی از عوارض دارویی است که مهم‌ترین آنها آسپیرین است. داروهای دیگر شامل داروای ضدالتهابی غیراستروئیدی، آنتی‌بیوتیک‌ها (خصوصا آمینوگلیکوزیدها)، ضدافسردگی‌ها و آرامبخش‌ها هم می‌توانند وزوز گوش ایجاد کنند. در این موارد وزوز گوش قبل از کاهش شنوایی شروع شده و زنگ خطر آن است و در صورت ادامه مصرف دارو می‌تواند منجر به کاهش شنوایی شود.
باید با پیدایش وزوز گوش دارو قطع شود، زیرا کاهش شنوایی ناشی از مصرف داروها در بسیاری از موارد غیرقابل برگشت است. بیشترین عوارض جانبی آمینوگلیکوزیدها زمانی است که همراه با دیورتیک‌ها استفاده شوند.

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما