سرگیجه

| Super User

سرگیجه و علل آن : ‏افرادی که دچار سرگیجه هستند، احساس می کنند که خود آن ها و یا محیط اطرافشان در حال حرکت است . این احساس کاذب اغلب همراه با یک احساس چرخش بوده و ممکن است همراه با تهوع و گاهی اوقات استفراغ شدید باشد .



سرگیجه ممکن است بر اثر اختلال در عضو تعادلی که در گوش داخلی قرار دارد ، در عصبی که گوش داخلی را به مغز متصل می کند و یا در قسمت هایی از مغزکه مربوط به تعادل بدن می باشد رخ دهد .

به ندرت ممکن است سرگیجه نشانه ای از وجود یک بیماری زمینه ای جدی باشد .

‏سرگیجه اغلب بطور ناگهانی ایجاد شده و ممکن است از چند دقیقه تا چند روز بطور متناوب یا مداوم طول بکشد .

این وضعیت می تواند خیلی ناراحت کننده بوده و در موارد شدید تر ممکن است راه رفتن و یا حتی نشستن را غیرممکن کند .

در اکثر موارد ، سرگیجه بطور خود بخود از بین می رود و یا اینکه بعد از درمان علت ایجاد کننده آن، رفع می گردد .


علل بروز سرگیجه:


سرگیجه اغلب همراه با آرتریت (آرتروز) گردن می باشد که این حالت در افراد مسن بیشتر دیده می شود .

در این وضعیت، هنگامی که سر کج می شود و یا اینکه به این طرف و آن طرف می چرخد ، بر روی رگهای خونی که به قسمتی از مغز (که مربوط به تعادل بدن می باشد) خونرسانی می کنند ، فشار وارد آورده و باعث بروز سرگیجه می شود .

علت شایع دیگر بروز سرگیجه، وجود عفونت در قسمت وستیبولر گوش می باشد . این عفونت معمولا بصورت یک عفونت ویروسی دستگاه تنفسی شروع می شود (مثل سرماخوردگی یا آنفلوآنزا) و یا اینکه بر اثر یک عفونت باکتریایی گوش میانی ایجاد می گردد . این نوع از سرگیجه معمولا به طور ناگهانی شروع شده و به مدت یک تا دو هفته باقی می ماند .

سرگیجه عودکننده ای که همراه با کاهش شنوایی و وزوز گوش باشد، ممکن است ، بخاطر بیماری منی پر (Menipere) که یک اختلال گوش میانی می باشد ایجاد شود . همچنین سرگیجه ممکن است به عنوان یک عارضه جانبی مصرف بعضی از آنتی بیوتیکها ، مصرف ‏بیش از حد الکل ، علامتی از مسمومیت غذایی یا گرمازدگی باشد .


علل نادر بروز سرگیجه عبارتند از:


توموری که عصب ارتباط دهنده گوش داخلی به مغز را گرفتا ر می کند ، سکته مغزی، ضربه به سر و بیماری ام اس . این وضعیت های خطرناک ممکن است ، علائم دیگری نیز به همراه داشته باشند ، مانند اختلال در صحبت کردن ، اختلال در بینایی و یا ضعف در دست ها و پاها .


پیشگیری از بروز سرگیجه:


پیشگیری از بروز سرگیجه ، مربوط به علت بروز آن می‌شود . اگر سرگیجه همراه با چنین علائمی ایجاد شود ، باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید .

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما