مرکز فروش سمعک

| Super User

مرکز فروش سمعک ، اغلب افراد می خواهند بدانند که سمعکی که پزشک برای آن ها تجویز کرده را از کجا تهیه کنند تا مناسب ترین قیمت و با کیفیت ترین جنس سمعک را خریداری کنند. همان طور که اطلاع دارید قیمت سمعک ها با هم متفاوت است،

مثلا قیمت سمعک هوشمند از سمعک دیجیتالی قطعا گران تر است. همین طور با سمعک نامرئی قیمت این دو فرق می کند. زیرا سمعک ها براساس اندازه، تکنولوژی و قدرت سمعک تقسیم بندی می شوند و هرچه تکنولوژی پیشرفته و افزایش قدرت در سمعک به کار گرفته شود باید هزینه ی بیش تری هم پرداخت شود. متاسفانه به دلیل آموزش هاي ناصحیح در سطح مدارس و صدا و سيما ، بسياري از افراد در ایران برای تهیه محصولات و تجهیزات پزشکی دچار مشکل می شوند و اطلاعات کافی ندارند و برای مشکلی که برایشان پیش آمده نمی دانند به چه مرکز یا پزشکی بروند. مثلا براي تهيه عصا به متخصص ارتوپدي مراجعه مي کنند و برای خرید سمعک وضع بدتر می شود و برخی اشخاص به مراکز نامعتبر روی می آورند که جنس بی کیفیت را به مشتری قالب می کنند. برخی از مراکز فروش اینترنتی و مجازی و مغازه هایی که فروش تجهیزات را به عهده دارند ولی مجوز تجویز سمعک را ندارند نیز هستند که تا از آن ها اطمینان پیدا نکرده اید نباید از آن ها خرید کنید. بهتر است بدانید سمعک وسيله ای است که فقط در مطب ها و کلينيک هاي شنوايي سنجی توسط متخصص ادیولوژی تجويز مي شود واغلب مراکز شنوایی شناسی دارای فروشگاه برای فروش سمعک هستند که سمعک های با کیفیت و معتبر را در اختیار بیماران مرکز قرار می دهد.
بنابراین اگر کسی از شما پرسید که از کجا سمعک بخرم؟ به او پاسخ دهید که از یک متخصص شنوایی شناس.

 

چه سمعکی بخرم ؟

انواع مختلفی از سمعک وجود دارد که برای هر فرد متناسب با نوع کم شنوایی و کانال گوش افراد یک نوع سمعک تجویز می شود. کانال گوش افراد هم مثل اثر انگشتان متفاوت است که قالب سمعک متناسب با این کانال ساخته می شود. قالب سمعک وسیله ای است که صدای بلند تولیدشده توسط سمعک را به گوش منتقل می کند.  

معمولا برای توضیح کم شنوایی به افراد می گویند که کم شنوایی شما 40 درصد یا 60 درصد است اما این شیوه فقط برای توضیح به عموم مردم به کار برده می شود. شنوایی هر فرد در بسامدهای مختلف تفاوت دارد که از طریق ادیوگرام نشان داده می شود. سمعک ها براساس ادیوگرام تنظیم می شوند. شنوایی شناس متخصصی است که میتواند براساس کم شنوایی فرد این سه مورد را به شکل دقیقی تعیین کند: نوع سمعک، قالب سمعک و تنظیم سمعک براساس ادیوگرام و فیتینگ مناسب

نکات خرید سمعک

1) افراد میتوانند با مراجعه به کلینیک شنوایی شناسیش ارزیابی شوند و با توجه به میزان و نوع کم شنوایی خود سمعک را از مراکز معتبر خریداری کنند. 

2) زمانی که تشخیص پزشک برای شخص ، استفاده از سمعک بود باید آن را تهیه کند، بنابراین در صورت نیاز با نسخه پزشک سمعک را استفاده کنید. برخی افراد تصور می کنند که با گذاشتن سمعک درصد شنوایی آن ها بالا خواهد رفت ، در صورتی که تجویز پزشک چیز دیگری بوده و در مواردی تاثیر مخرب روی شنوایی می گذارد.

3) بعد از انجام تست شنوایی و تعیین میزان کم شنوایی بیمار  باید با او در مورد خواسته ها و انتظار بیمار از سمعک صحبت شود و به بیمار مشاوره دهند تا بهتر با این وسیله آشنا شود.

4) برای آقا یا خانم مسنی که بیش تر وقت خود را در خانه می گذارند، شاید خرید سمعک با تکنولوژی بالا نیاز نباشد و بهتر است سمعک های دیجیتالی  برای این اشخاص تهیه شود.

5) برای بیمار جوانی که در محیط هایی از قبیل کار ، دانشگاه و... حضور دارد،  سمعک هوشمند با بالاترین تکنولوژی باید انتخاب شود . زیرا نیاز و استفاده بیمار از سمعک در این سنین بیش تر می شود.

6) اگر شما مدام به عفونت گوش مبتلا می شوید، بهتر است از سمعک های کوچک داخل گوشی استفاده کنید. زیرا سمعک به دلیل ورود مایع و عفونت گوش در معرض آسیب قرار می گیرد و ممکن است بهترین انتخاب برای شما نباشد. البته فیلترهای خاصی برای این شرایط در نظر گرفته می شود.

با چه قیمتی سمعک بخریم ؟

دغدغه ی اصلی بسیاری از بیمارانی که قصد خرید سمعک دارند ، قیمت بالای سمعک می باشد. سمعک ها را  براساس اندازه می توان به سمعک نامرئی، سمعک داخل گوشی و سمعک پشت گوشی تقسیم کرد و اصولا هرچه اندازه آن ظریف و کوچک باشد قیمت آن بالا می رود. علاوه براین می توان سمعک ها را براساس تکنولوژی نیز تقسیم کرد که شامل  انواع سمعک دیجیتال و سمعک هوشمند است. امروزه دیگر از سمعک های آنالوگ استفاده نمی شود . سمعک ها را براساس قدرت شنوایی می توان به سمعک استاندارد، سمعک پاور، سمعک سوپرپاور و سمعک الترا پاور دسته بندی کرد  که سمعک های التراپاور از دیگر انواع گران تر و از قدرت شنوایی بالایی برخوردار است.

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما