سمعک هوشمند | سمعک هوشمند چیست | قیمت سمعک هوشمند

| Super User

سمعک هوشمند سمعکی پیشرفته و تا حدودی گران قیمت است . سمعک هوشمند نسل بعدی سمعک دیجیتال است و امکانات و تکنولوژی های بیشتری نسبت به آن دارد .این سمعک را بیشترین میزان رضایت را در بین کاربرانشان دارند . در ادامه ی این مقاله ، ویژگی های سمعک هوشمند ، قیمت سمعک هوشمند ، کاربرد سمعک هوشمند ، انواع سمعک هوشمند و مقیاسه ی سمعک هوشمند با سمعک دیجیتال می پردازیم .

سمعک هوشمند چیست ؟

سمعک هوشمند ، کمپانی های سازنده ی سمعک از مکانیزم شنوایی گوش انسان الگو برداری کرده و هرکدام از عملکرد های گوش انسان را در قالب تکنولوژی شبیه سازی و در سمعک به کار برده اند . سمعک هوشمند با تکنولوژی و سیستم به کار رفته در آن ، می تواند انواع محیط ها را تشخیص دهد و خود را بر اساس آن ها تنظیم کند ( به صورت خودکار ) . سمعک هوشمند سیگنال های گفتار را تشخیص می دهد ، به روی آن تمرکز و تقویتش می کند و همچنین صداهای مزاحم و اضافه ( نویز ) را کنترل و حتی حذف می کند . در هر یک از محیط ها و هر شرایطی سمعک به صورت هوشمندانه ، درک گفتار را تسهیل می کند. 

از مزایای سمعک هوشمند می توان به قدرت یادگیری آن اشاره داشت ، این سمعک با توجه به میزان تغییر ولووم و تنظیمات برنامه ها توسط کاربر و ثبت موقعیت های شنوایی مختلف در حافظه ، در محیط های مشابه تنظیمات به صورت خودکار اجرا می شود . 

انواع سمعک هوشمند

پس از به بازار آمدن سمعک های هوشمند ، سمعک های هوشمند وایرلس ( Wireless ) یا همان سمعک هوشمند بلوتوث دار ، عرضه شدند . سمعک بلوتوث دار که به آن سمعک فوق هوشمند نیز می گویند ، با استفاده از بلوتوث بین دو گوشی سمعک ارتباط برقرار می کند و موجب هماهنگی امواج صوتی ارسالی به گوش می شوند . این هماهنگی ایجاد شده توسط بلوتوث کیفیت شنیداری و درک گفتاری شخص را به حد زیادی ارتقا می دهد . این سمعک ها را می توان به تلویزیون یا تلفن همراه ( با سیستم عامل های اندروید یا ios ) متصل کرد و صدای آن ها را از داخل سمعک شنید . 

سیستم GPS از جدید ترین تکنولوژی های سمعک هوشمند است و به وسیله آن می توان مکان دقیق سمعک را روی اپلیکشن موبایل مشاهده نمود . همچنین سمعک با استفاده از این تکنولوژی محل زندگی و محل کار و محل های دیگر را شناسایی می کند و تنظیماتی را که شخص معمولا در آن جا استفاده می کرده ، به صورت خودکار اجرا می کند . 

سمعک هوشمند چطور کار می کند ؟

سمعک هوشمند هشت کانال پردازش و انتقال صدا دارد درصورتی که سمعک های قبل از آن دارای دو کانال بودند . به همین دلیل سمعک هوشمند انشعابات سیگنالی را با استفاده از باند های فرکانسی متعدد و کوچکتری انجام می دهد که این کار باعث می شود صدا با کیفیت و وضوح بیشتری به گوش کاربر برسد .

ویژگی های سمعک هوشمند

از ویژگی های سمعک هوشمند می توان به 8 مورد زیر اشاره کرد :

1.سیستم میکروفون جهت دار

این تکنولوژی صداهای اضافه و نویز ها را تشخیص داده و حذف می کند . به طور کلی این سیستم به تقویت درک گفتاری در مکان های شلوغ کمک می کند .

2. کنترل نویز دیجیتال

این سیستم سیگنال های شنوایی که دارای نویز اضافه است را شناسایی و حذف می کند . این سیستم نسبت گفتار به نویز را افزایش می دهد .

3. کاهش صداهای مزاحم ناگهانی و ضربه

این تکنولوژی صداهای مزاحم ناگهانی و بلند را کم می کند و باعث ناراحتی شنیداری می شود .

4. یادگیری

این سمعک تمایلات شما را یاد می گیرد . وقتی برای اولین بار با سمعک وارد فضایی جدید می شوید و خودتان تنظیمات را به صورت دستی وارد می کنید ، سمعک بین آن تنظیمات و محیط ارتباط برقرار می کند و پس از آن در محیط های مشابه تنظیمات را به صورت خودکار اعمال می کند . به این ترتیب سمعک یاد می گیرد که خودش خودش را تنظیم کند و کمتر به تنظیمات دستی احتیاج پیدا می کند .

5. ذخیره اطلاعات

در این تکنولوژی سمعک تنظیماتی که شما در محیط های مختلف اعمال کرده اید را در حافظه خود ذخیره می کند و ادیولوژیست می تواند با ارزیابی کردن این اطلاعات ، سمعک شما را دقیق تر تنظیم کند . 

6. کاهش نویز باد

سمعک تاثیر صدای باد بر میکروفون را کاهش داده و یا از آن جلوگیری می کند . 

7. سمعک های هوشمند بلوتوث دار یا وایرلس 

این سمعک می تواند بین دو گوشی خود ارتباط موثری ایجاد کند و کیفیت شنوایی را بالا ببرد . همچنین می تواند به دستگاه های بلوتوث دار دیگری هم متصل شود .

8. پردازنده شنوایی دوگوشی

در این سمعک ها مغز اطلاعات شنوایی را از دو گوش دریافت می کند و عملکردش بیشتر شبیه گوش طبیعی است . صدا بین سمعک ها هماهنگ می شود و سپس به گوش می رسد .

قیمت سمعک هوشمند

قیمت سمعک هوشمند نسبت به سمعک های دیگر بسیار زیاد است اما به همان اندازه کیفیت زندگی شخص کم شنوا را ارتقا می دهد . سمعک های هوشند وایرلس قیمت بیشتری نسبت به سمعک های هوشمند دیگر دارند . برای اطلاع از قیمت سمعک های هوشمند با ما تماس بگیرید .

سخن پایانی

همانطور که مشاهده فرمودید ، سمعک هوشمند از بهترین سمعک هاست که راحتی و آسایش را برای اشخاص کم شنوا به ارمغان می آورد . سمعک های بلوتوث دار از گران قیمت ترین و بهترین سمعک ها هستند . البته بهترین سمعک سمعکی است که با توجه به نیاز شخص کم شنوا تجویز شده باشد .

برای خرید سمعک هوشمند و اطلاع از قیمت سمعک هوشمند می توانید با ما تماس بگیرید .

 

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما