بهترین سمعک | بهترین سمعک نامرئی | قیمت بهترین سمعک

| Super User

بهترین سمعک ، انتخاب بهترین سمعک برای افراد کم شنوا باعث می شود که کم شنوایی زود تر و راحت تر درمان شود . اگر بهترین سمعک برای افراد انتخاب نشود ممکن است شنوایی شخص به طرز جبران ناپذیری آسیب ببیند یا اصلا در درمان شخص موثر واقع نشود . در واقع سمعک در صورت تجویز درست و اصولی ، در مان کننده است . زمانی که شخصی به کم شنوایی دچار می شود و می خواهد سمعکی تهیه کند ، سوال هایی در ذهنش در مورد سمعک و تهیه ی بهترین سمعک پیش می آید . در ادامه چنین سوالاتی را پاسخ می دهیم .


بهترین مارک و مدل سمعک چیست ؟

تقریبا همه ی افرادی که قصد خرید سمعک دارند این سوال در ذهنشان به وجود می آید که بهترین مارک و مدل سمعک چیست ؟  در پاسخ این سوال می توان گفت که سمعک نوعی کالای پزشکی است و نمی توان بر اساس مارک و مدل تجاری آن را مقایسه کرد . بهترین سمعک مناسب گوش شخص کم شنوا را فقط شنوایی شناس یا ادیولوژیست می تواند تشخیص دهد . ادیولوژیست ادیوگرام شخص را بررسی می کند و بر اساس آن کمپانی و مدل سمعک را انتخاب می کند ، مثلا یک کمپانی ممکن است قوی ترین سمعک های پشت گوشی را اختراع کند ، دیگری کوچکترین سمعک های نامرئی ، کمپانی دیگر بهترین سمعک های ضد آب وعده ای از کمپانی ها نیز کوچکترین سمعک پشت گوشی جهان را تولید می نماید . برخی کمپانی ها نیز بهترین خدمات پس از فروش را ارائه می دهند .

شنوایی شناس چگونه بهترین سمعک را برای فرد کم شنوا تجویز می کند ؟

ابتدا ادیولوژیست ، با تست شنوایی کم شنوایی شخص را دقیقا تعیین و پس از آن جلسه ای را برای مشاوره شنوایی و انتخاب نوع و مدل سمعک با شخص کم شنوا و خانواده اش برگزار می کند که در آن مشخص می شود چه سمعکی برای شرایط شنوایی و سبک زندگی شخص مناسب است . پس از این مراحل قالب گیری انجام و سمعک سفارش داده می شود . جلسه ی مشاوره استفاده از سمعک و آموزش حفظ و نگهداری و همینطور نحوه استفاده آن برای کاربر و خانواده او برگزار می شود . در نهایت تنظیم اولیه سمعک بر روی گوش کاربر انجام می گیرد .

 

قیمت بهترین سمعک:

بهبود کیفیت شنوایی ، به ارتقای کیفیت زندگی شخص کم شنوا کمک می کند . هزینه ای که برای خرید سمعک صرف می کنید ، هدر نمی رود ، این دستگاه به شما کمک می کند راحت تر و لذت بخش تر زندگی کنید . قیمت سمعک به نوع سمعک ( سمعک دیجیتال ، سمعک هوشمند ، سمعک وایرلس ) و تکنولوژی آن بستگی دارد . می توان گفت هرچه سمعک پیشرفته تر باشد ، قیمتش بیشتر است . خوشبختانه اکثر بیمه های درمانی بخشی از مبلغ خرید سمعک کم شنوایان تحت پوشش خود را می پردازند . همچنین برخی شرکت ها سمعک های خود را به صورت اقساط بدون بهره به افراد ارائه می دهند که باعث رفاه حال کم شنوایان می شود .
قیمت سمعک ها به دلیل نوسانات ارز متغیر است و نمی توان قیمت ثابتی برای آن معرفی کرد . بیمه های خدمات درمانی کارکنان دولت ( بسته به نوع قرارداد ) ، تامین اجتماعی ، خدمات درمانی نیروهای مسلح ، بیمه پارسیان ، شرکت نفت ، بانک ملی ، بیمه آسیا ، بیمه میهن ، بیمه نظام آسایش ( بسته به نوع قرارداد ) ، بیمه ایران ( بسته به نوع قرارداد ) ، بیمه البرز ، هواپیمایی ( بسته به نوع قرارداد ) ، بیمه سلامت ، صدا و سیما ، شهرداری ، بانک ملت ، بانک سپه ، بانک تجارت ، بانک کشاورزی ،بانک صادرات، بانک صنعت و معدن و بانک مرکزی هرکدام مبالغی را به عنوان کمک هزینه ی خرید سمعک به کاربرانشان پرداخت می کنند .

بهترین سمعک نامرئی:

سمعک نامرئی یا CIC نوعی سمعک است که از دیگر مدل های سمعک کوچکتر است و داخل گوش قرار می گیرد . این سمعک کاملا نامرئی نیست ، بلکه چون کاملا درون کانال گوش قرار می گیرد ، دید خیلی کمی دارد . مزیت اصلی این مدل همانطور که از نامش پیداست ، مخفی بودن آن است اما از معایب سمعک نامرئی می توان به کم عمر بودن باتری آن ، نیاز به سرویس های چند ماه یکبار اشاره کرد . ظریف ترین ، کوچکترین و به نوعی بهترین سمعک نامرئی متعلق به شرکت ویدکس دانمارک است .

گارانتی و خدمات پس از فروش در خرید سمعک چقدر اهمیت دارد ؟

از گارانتی و خدمات پس از فروش سمعک نمی توان به سادگی دیگر وسایل الکترونیکی گذشت . سمعک بدون گارانتی و خدمات پس از فروش هیچ ارزشی ندارد و در آینده حسابی شما را به دردسر خواهد انداخت . با خرید و تنظیم اولیه سمعک کار تمام نمی شود . اکثرا بعد از خرید و تنظیمات اولیه ، سمعک چندین بار نیاز به تنظیم مجدد دارد و حتی ممکن است نیاز باشد قطعات فرسوده ی سمعک را تعویض کنید .

کدام نوع سمعک بهتر است ؟

در این مورد به تفاوت سمعک دیجیتال ، سمعک هوشمند و سمعک هوشمند وایرلس می پردازیم .
سمعک فول دیجیتال : این سمعک ها در همه محیط ها یک تنظیمات ثابت دارند و می توان با کامپیوتر آن ها را تنظیم کرد .
سمعک هوشمند : تنظیمات این سمعک ها به صورت خودکار در محیط های مختلف تغییر می کند . این سمعک ها را نیز می توان با کامپیوتر تنظیم کرد .
سمعک هوشمند بلوتوث دار ( وایرلس ) : این سمعک نیز مانند سمعک هوشمند در محیط های مختلف به صورت خود کار تنظیم می شود . این سمعک ها را هم می توان با کامپیوتر تنظیم کرد . برتری که این نوع سمعک نسبت به سمعک هوشمند دارد این است که سیستم بلوتوث به کار رفته در آن باعث می شود دو سمعک با هم در ارتباط باشند ، شنوایی دو گوشی باهم هماهنگ شود و کیفیت صدای مطلوب تری در اختیار کاربر قرار گیرد .
به طور کلی می توان گفت سمعک هوشمند وایرلس ، نسخه ی پیشرفته تر سمعک هوشمند است و سمعک هوشمند نسخه ی پیشرفته ی سمعک فول دیجیتال است .

سمعک یک گوشی بهتر است یا دوگوشی ؟

همه ما می دانیم که بهترین حالت شنوایی ما انسان ها ، همان شنوایی طبیعی با دو گوش است . به همین دلیل به افراد کم شنوایی که هر دو گوش آن ها دچار کم شنوایی است ، توصیه می شود حتی الامکان از سمعک های دوگوشی استفاده کنند ، چرا که اگر از سمعک یک گوشی استفاده کنند تنها شنوایی آن گوش بهبود پیدا می کند و گوش دیگری که سمعک ندارد ، ممکن است به سیستم درک شنوایی آسیب وباعت کاهش درک شنوایی شود .

سخن پایانی:

همانطور که مشاهده فرمودید ، بهترین سمعک به مارک و مدل تجاری سمعک مربوط نمی شود ، بهترین سمعک را فقط ادیولوژیست با توجه به شدت و نوع کم شنوایی شخص و سبک زندگی او می تواند تعیین کند . امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار بگیرد .

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما