باتری سمعک

| Super User

باتری سمعک ، باتری های کمک شنوایی (سمعک) به شنوائی بیشتر شما کمک می کند. باتری های کمک شنوایی (سمعک) باعث تقویت شنوائی در بهترین سمعک شما می شود. در اینجا هر آنچه شما نیاز دارید در مورد ابعاد باتری سمعک بدانید، مانند: طول عمر، روش نگهداری، انواع مارک باتری و چگونگی خرید سمعک، در اختیار شما می گذاریم. 

 هنگامی که شما سمعک خریداری می کنید، لوازم جانبی همراه آن است که در بهترین حالت، به درستی کار می کنند. علاوه بر مواردی که داخل جعبه است، برای تمام کسانی که از سمعک استفاده می کنند، ابزاری نیز برای تمیز نگه داشتن آن وجود دارد، وجود باتری درهنگام خرید، ضروری است.

انواع باتری سمعک

در حالی که باتری های قابل شارژ در بازار وجود دارند، هنوز معروف ترین مدل باتری، باتری سمعک یکبار مصرف از نوع روی-هوا یا zinc-air می باشد. قبلا باتری های سمعک با استفاده از مقدار کمی جیوه ساخته می شد که به نگهداری و تثبیت اجزای داخلی آن کمک می کرد، اما امروزه دیگر از جیوه در ساخت باتری های سمعک استفاده نمی شود.

باتری های روی-هوا یا zinc-air با هوا فعال می شوند، و برچسب کارخانه که پشت آن است اجازه نمی دهد با هوا برخورد کرده و فعال شود و برای فعال شدن باید برچسب را از پشت باتری برداشت. زمانی که برچسب از پشت باطری برداشته می شود، اکسیژن با روی داخل باتری تعامل پیدا کرده و باتری را روشن می کند. برای اینکه یک باتری روی-هوا به بهترین نحو عمل کند، پس از کندن برچسب باتری و قبل از قرار دادن باتری داخل گوش یک دقیقه صبر می کنیم  تا کاملا فعال شود.  گذاشتن مجدد  برچسب سر جای خود، باتری را غیرفعال نمی کند، بنابراین از زمانی که برچسب کنده می شود، باتری در حالت فعال باقی می ماند تا زمانی که نیروی آن تمام شود. 

اگر باتری های روی-هوا یا  zinc-air در دمای اتاق و محیط خشک نگهداری شوند می توانند مدت 3 سال عمر کند. نگهداری باتری روی-هوا در یخچال هیچ مزیتی ندارد و حتی باعث ایجاد چسبندگی زیر برچسب شده، وعمر باتری را قبل از موعد کاهش می دهد.

اندازه باتری های سمعک

سمعک ها با توجه به ابعاد و مدل های مختلف و به باتری های مختلفی نیز نیاز دارند.  سمعک های بزرگتر به باتری های بزرگتری نیاز دارند. علاوه بر این، برای افرادی که دچارآسیب شنوایی شدید یا عمیق شده اند، معمولا سمعک قوی تر و با باتری بزرگتری نیاز است.

در بازار پنج نوع باتری سمعک موجود است. اندازه ها از کوچک به بزرگتر عبارتند از: 5، 10، 312، 13 و 675. باتری های سمعک اندازه 5 به ندرت استفاده می شوند.

چهار نوع باتری رایج وجود دارد که سایز آنها از قطر یک سکه کوچکتر است:

• اندازه 10 تا 5.8 میلیمتر و 3.6 میلیمتر

• ابعاد 312 تا 7.9 میلی متر عرض 3.6 میلیمتر

• اندازه 13 تا 7.9 میلیمتر و 5.4 میلیمتر

• ابعاد 675 - 11.6 میلی متر عرض و 5.4 میلیمتر

به دلیل تفاوت در سایز باتری ها، ممکن است به خاطر سپاری اسم آنها مشکل باشد، به همین دلیل باتری ها رنگ بندی شده است که پیدا کردن و خرید آن راحت تر انجام شود.

• اندازه 5 باتری - برچسب قرمز

• اندازه 10 باتری - برچسب زرد

• اندازه 312 باتری - برچسب قهوه ای (در ایالات متحده رایج است)

• اندازه 13 باتری - برچسب پرتقالی

• اندازه 675 باتری - برچسب آبی

عمر باتری سمعک

اگر معیار استفاده از سمعک را 16 ساعت در روز در نظر بگیریم، عمر باتری  سمعک می تواند در هر جا بین 5 تا 14 روز طول بکشد.   این بستگی به اندازه باتری و قدرت مورد نیاز سمعک دارد. به طور معمول، باتری های کوچکتر نسبت به باتری های بزرگتر عمر کوتاهتری دارند.

طول عمر باتری های سمعک به شرح زیر است:

• اندازه 10 - 3 تا 7 روز

• اندازه 312 - 3 تا 10 روز

• اندازه 13 - 6 تا 14 روز

• اندازه 675 - 9 تا 20 روز

اگر عمر باتری سمعک شما کوتاه است، ممكن است به دلیل وجود مشكل در دستگاه شنوایی شما باشد. در این صورت، شما باید از کتابچه راهنمای کاربر استفاده کنید، و یا با متخصص مراقبت از شنوایی خود تماس بگیرید تا اطمینان پیدا کنید همه چیز درست کار می کند.

چگونه طول عمر باتری سمعک را افزایش دهیم

با وجودی که روش خاصی برای حفظ عمر باطری وجود ندارد اما رعایت نکات زیر باعث می شود نیروی باتری بیهوده تلف نشود؛

- زمانی که از سمعک استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید و درب باتری را درطول شب باز بگذارید. اینکار نه تنها از هدر رفتن نیروی باتری جلوگیری می کند، بلکه سبب می شود هر رطوبتی که در حین استفاده ی روزانه ایجاد شده، در طول شب تبخیر شود.

- برای اینکه عملکرد مطلوبی از باتری حاصل کنید، همیشه باتری در دمای اتاق نگهداری کنید. قرار گرفتن باتری در معرض گرما و محیط های مرطوب مانند حمام، عمر باتری را کوتاه می کند. همچنین باتری ها را نباید در جیب، کیف پول و یا کوله پشتی، به طور آزادانه حمل کرد، همینطور از نگهداری و حمل باتری در جایی که ممکن است با دیگر اشیاء فلزی مانند سکه یا کلید برخورد داشته باشند، خودداری کنید زیرا ممکن است، باعث کوتاه شدن عمر باتری سمعک شما شود.  

مارک باتری های سمعک

دو شرکت معروف تولید کننده ی باتری Rayovac  و Energizer  هستند. با این حال، بسیاری از تولید کنندگان سمعک بطور عمده به متخصصان مراقبت از شنوایی، باتری می فروشند و ممکن است  روی باتری ها نام تجاری تولید کننده سمعک حک شده باشد. 

یکی دیگر از روش های معمول نشانه گذاری خصوصیات باتری است. این به این معنی است که متخصص شنوایی باتری هایی را که به طور عمده خریداری کرده را با نام، آدرس، شماره تلفن و یا آرم مربوط به دفتر خود برچسب گذاری کند.

صرف نظر از نام تجاری، بیشتر باتری های سمعک توسط شرکت های معتبری ساخته می شوند که برای سایر دستگاههای الکترونیکی دیگر نیزباتری تولید می کنند.

باتری های سمعک از کجا خریداری شود؟

باتری ها معمولا در فروشگاه های خرده فروشی، داروخانه ها، فروشگاه های مواد غذایی، فروشگاه های الکترونیک و از طریق خرده فروشان آنلاین موجود هستند.

همچنین می توانید باتری را از طریق مراکز مراقبت شنوائی خود نیز خریداری کنید. زیرا مراکز مراقبت شنوایی به سرعت باتری های استوک خود را کنار می گذارند، همین امر باعث می شود اغلب مصرف کننده ها احساس کنند از باتری های تازه تری استفاده می کنند. همچنین، اگر شما اندازه باتری دستگاه مورد نیاز خود را فراموش کرده باشید، می توانید با کمک متخصص مراقبت شنوایی اطمینان حاصل کنید، سایز آن را درست خریداری کرده اید.

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما