آنچه باید در مورد سمعک های ضد آب بدانیم

| Super User

آنچه باید در مورد سمعک های ضد آب بدانیم ، اگر به ورزش های آبی علاقه دارید، یا اگر فراموش می کنید قبل از دوش گرفتن سمعک خود را خارج کنید، شاید تعجب کنید از اینکه شما نیاز به سمعک ضد آب دارید. در واقع، این توقع عجیب است که در حال حاضر، در بازار سمعکی پیدا کنید که کاملا ضد آب باشد.

اما اکثر آن ها قطعا در برابر آب مقاوم هستند، و این احتمالا برای اکثر کسانی که از سمعک استفاده می کنند، به اندازه ی کافی ایده آل است.  

رتبه بندی IP یعنی چه

ممکن است با کمیته بین المللی الکتروشوک (IEC) آشنا نباشید، اما احتمالا سمعک قبل از اینکه سمعکی را بخرید آن را تست می کنید. تا از میزان مقاوت سمعک در برابر عناصر خارجی مانند گرد و غبار و آب مطمئن شوید.  

هر سمعک یک کد دو رقمی IP یا (مقاوت در برابر اشاء خارجی) را از IEC دریافت می کند. رقم اول رتبه مقاومت در مقابل عناصر خارجی، مانند گرد و غبار و شن و ماسه است و این رقم اول در مقیاس 7-1 رتبه بندی می شود. و رقم دوم، نشان می دهد که این دستگاه الکتریکی چقدر در مقابل رطوبت مقاوم است و با مقیاس 9-1 رتبه بندی می شود. سمعکی  با رتبه IP 67 به معنای مقاومت خیلی بالا در مقابل عناصر جامد مانند شن و ماسه یا گرد و غبار است و با نگه داشتن زیر آبی باعمق کمتر از 3 فوت حداقل 30 دقیقه آزمایش شده است.

صرف نظر از رتبه بندی IP دستگاه، هیچیک از تولید کنندگان سمعک، غوطه ور کردن دستگاه سمعک را داخل آب توصیه نمی کنند. در واقع، شما از کارشناس بهداشت شنوایی خود اطلاعاتی راجع به نحوه ی نگهداری سمعک خود در مقابل رطوبت دریافت می کنید. رطوبت دوست قطعات الکترونیکی ظریف دستگاه گران قیمت شما نیست. این اجزاء زمانی بهتر کار می کنند که خشک و تمیز نگهداری شوند.

سمعک مقاوم در برابر آب

البته، با وجود تلاش شما برای مراقبت از سمعک در مقابل نفوذ آب، باز هم چنین حوادثی اتفاق می افتد. آیا خرید سمعکی با رتبه IP بالا برای محافظی در مقابل رطوبت به نفع شماست؟ 

در نظر داشتن نکات زیر ارزشمند است : 

زیاد عرق می کنید. اگر مرتب در حال خشک کردن عرق از چهره خود در حین کار و یا بازی هستید، احتمالا سمعک شما بیشتر معرض رطوبت قرار می گیرد.

در آب و هوای مرطوب یا جای مرطوب زندگی می کنید و یا به سرگرمی های مرتبط با آب مانند قایقرانی یا ماهیگیری علاقه دارید. 

فراموش کار یا کم حافظه هستید. برخی وقتی از سمعک استفاده می کنند، می گویند دستگاه سمعک شان به قدری راحت است که به کلی فراموش می کنند قبل از حمام آن را از گوش خود خارج کنند. 

سمعک های خشک بهتر کار می کند

حتی اگر شما در هیچ یک از این گروه ها نیستید، بهتر است تا جایی که امکان دارد سمعک خود را خشک و تمیز نگه دارید. راهنمای نگهداری در شب زیر کمک خواهد کرد که طول عمر سمعک شما بیشتر شده و به خوبی کار کنند. 

آنها را تمیز کنید. هر شب قبل از اینکه به رختخواب بروید، باتری سمعک خود را خارج کرده و کل دستگاه را با پارچه خشک و بدون گرد و غبار تمیز کنید.

درب باتری را تا صبح روز بعد باز بگذارید. این کار باعث می شود هر رطوبتی که در طول روز داخل آن جمع شده در طول شب بخار شود.

یک دستگاه مرطوب کننده در اتاق تهیه کنید. تهیه ی چنین قطعه ی ارزان قیمتی می تواند جای مناسبی برای نگهداری سمعک شما در طول شب باشد. از مشاور متخصص مراقب شنوایی خود سوال کنید او شما را راهنمایی می کند یا  داروخانه ای برای تهیه ی آن به شما معرفی می کند. 

اگر هنوز در مورد اینکه چه نوع سمعکی برای شما بهتر است سردرگم هستید، در این مورد متخصص مراقبت از شنوایی خود مشورت کنید جایی که با اطمینان سبک زندگی خود را تا حد ممکن با مشاور در میان بگذارید. در این صورت آنها می توانند در انتخاب بهترین دستگاه سمعک، با توجه به بودجه و میزان شنوایی تان به شما کمک کنند. امروزه دستگاه های شنوایی شگفتی های تکنولوژیکی هستند. درست است که دستگاه های صد در صد ضد آب در دسترس نیست، اما مدل هایی ارائه شده که با توجه به شرایط زندگی روزمره مقاومت زیادی  در مقابل آب دارند.

 

درباره ما0

کلینیک سمعک بهار یکی از معتبرترین مراکز ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی در تهران است که برخوردار از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و بهره مند از کادری مجرب و نام آشنا در زمینه سمعک می باشد. کلینیک سمعک بهار از معدود کلینیک های مجهز به سیستم ارزیابی گوش واقعی جهت تنظیم تخصصی سمعک می باشد.

خدمات

  • ویزیت در منزل

  • مشاوره رایگان

  • سمعک های آنالوگ

  • سمعک های دیجیتال

پیوند های سریع

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

تمامی حقوق متعلق به سمعک بهار می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما